Alla inlägg den 17 september 2011

Av Sara - 17 september 2011 17:18


 



Tänk vad vi människor oroar oss för mycket..åtminstone gör jag det.

Oro, ängslan, ångest och rädsla..rätt vanliga "tillstånd" hos många.

Även om vi inte alltid erkänner det.

En sak som jag oroat mig för länge..är ekonomin.

Inget som jag sätter högst på min "ångest" lista, men som ändå funnits där och skavt som ett irriterande myggbett el dyl.

Jag har haft strul med försäkringskassan och väntat på dessa eländiga pengar.

Förra veckan fick jag ett erbjudande om att vikariera 50% och då gjorde jag slag i saken och påbörjade min egna rehabiliteringsplan..som det så fint heter.

Jag tackade ja till jobbet, skrev till F-kassan att nu börjar jag jobba på 50%.

Sen någon dag efter blev jag erbjuden ett långt vikariat på 75% (som börjar direkt efter halvtidsjobbet)så då kan jag ju försöka va sjukskriven på 25%

Ibland har man flyt eller som jag tror att det är Storpappas förtjänst..

Så nu blir min uppgift mot mig själv att hålla lite strama tyglar och inte glömma vila, pauser och återhämtning..

Känns ändå spännande och pirrigt.

Mitt första jobb blir som lärare i en 2-3a och nästa jobb på ett fritids med föreståndaruppgifter..KUL!

Nu ska jag kolla tvätten, blåbärspajen och lingonsylten som jag satt igång..

Kram


Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards