Alla inlägg under februari 2012

Av Sara - 5 februari 2012 19:18

Lever du efter Jantelagen eller vill du gå emot den?

Tro på dig själv och våga visa vad du kan!

Du är du och du duger som du är!

 

JANTELAGEN




Du skall inte tro att du är något.

Du skall inte tro att du är lika god som vi.

Du skall inte tro att du är klokare än vi.

Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.

Du skall inte tro att du vet mera än vi.

Du skall inte tro att du är förmer än vi.

Du skall inte tro att du duger till något.

Du skall inte skratta åt oss.

Du skall inte tro att några bryr sig om dig.

Du skall inte tro att du kan lära oss något.


Ur "En flykting korsar sitt spår" av den norske författaren Aksel Sandemose (1899-1965

Av Sara - 2 februari 2012 21:17

 


Jag är jag

Inte perfekt

Med fel och brister.

Vill vara snäll

Inte såra

Men

Ingen är perfekt.

Allra minst jag.

Så är det bara.

Har lärt mig att hantera det bättre.

Inte gräva ner mig

Försöka se framåt.

Tänka positivt.

Och våga möta morgondagen

Som den jag är

(sara)




Av Sara - 2 februari 2012 08:43

Vilken spännande resa jag varit med om. Men för varje resa jag gör vill jag bara resa mer. Drömmen är att ge sig ut på en backpacking på några månader. Bara resa runt utan nått förplanerat.. Ta dagen som den kommer..billigt boende och spännannde upplevelser. Jag får nog börja spara och spåna på en sån resa. Det bästa med Jordanien var Petra och Döda havet..men sen alla dofter, den goda maten, musiken, bönerna från moskeerna, pulsen och människor. Det stannar kvar i minnet. Sen får man förstås ta seden dit man kommer och tänka på klädsel och sånt..

Varje land har sin charm och sina egenskaper..

Love it!


              blandad kompott...

Av Sara - 1 februari 2012 23:37

Första dagen på jobbet efter semestern.

Kul att träffa barnen och mina fina kollegor igen.

Fick besök av mina kära föräldrar och hann dessutom med ett träningspass..

En bra dag!

Här lite mer bilder från Jordanien

    Frukost på hotellet..lustiga stolar där

  Kanafa..så gott!!

Kanafa

"A favorite Palestinian dessert! Crunchy shredded phyllo dough is baked with a layer of creamy sweet cheese and then drenched in rosewater syrup. It's simple yet impressive. The cheese filling is traditionally made from Nabulsi cheese that is desalted. The ricotta-mozzarella mix is a great substitute, and lower-fat products can be used. If you have access to a Middle Eastern grocery, you can probably find kanafa dye, which turns the dough into the orange or reddish color that is the signature of kanafa."

   Åt en supergod "sandwish"..hoprullad med kött och grönsaker..

        

Lite mer Petra

     Subway..och Jordanien kvällstid

    

 På väg hem..snö i Istabul och vacker solnedgång sett från flyget

 

 


Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards