Alla inlägg under februari 2012

Av Sara - 15 februari 2012 15:28



Vaknade i morse med halsont o svårt att svälja..masar mig in på toa och kollar i spegeln..

En grotesk svullen person tittar på mig..är det jag?

Min käke, hals och nacke är uppsvälld och jag ser hemsk ut..

Ont i halsen och svårt att prata.

Inser att jag måste iväg på akuten innan det sätter sig på andningsvägarna också.

Jag får betapren, det tas en massa prover men läkaren ser bara oförstående ut och fattar inte vad det är

Nått jag ätit, någon medicin..ingen aning.

Men nu är jag bra igen och har suttit på balkongen o njutit av solen..

Kroppen är ändå en knepig en..signalerar nått som ingen ändå fattar..

Känns som jag tillbringat alltför mycke tid på sjukan då jag var där igår o tog en massa prover för magen..

Men ett plus till sjukstugan som tog hand om mig på bästa sätt..

Imorgon blir det jobb igen..skönt  

Av Sara - 14 februari 2012 11:30

  


 Jag har börjat kolla in nya resor..letar på billiga resor och googlar..

Blir som ett gift att resa och få se nya platser och nya människor.

Får spara..spara..spara..och sen leta billigaste resorna och billigt boende..

Funderar på Afrika eller kanske mer Asien..eller Sydamerika igen.

Kan jag så åker jag och stannar längre nästa gång, typ 2-3 månader..

Så jag kanske skippar att köpa bil iaf..blir ju billigare och man tar sig långt på buss och sen promenader.

Sen finns det ju en baksida förstås.min kära lilla mage...jag måste lämna in en massa prover igen ifall jag dragit på mig nån skit via mat el så..men det är det värt. Ingen amöba iaf och det är ju tur det.

Jag måste ju vara extra rädd om min morbusmage så det inte blir nått tjorv..

Ja ja..nu ska jag iväg till mitt braiga jobb med alla härliga barn

Toppen!





Av Sara - 13 februari 2012 20:36

Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns
Pjotr Andrejevitj Pavlenko



 

Tänk vad många fina minnen jag har..

Minnen som lever kvar i mitt hjärta.

Glädje, sorg, lycka, förtvivlan, oro, förväntan.

Från barndomen, ungdomstiden och fram till nu.

Ibland vill jag bara försvinna in i alla minnen och stanna där.

Kan vara smärtsamt med nuet.

Men livet är också här och nu.

Kanske ännu mer.

Här och nu.

Våga släppa taget om alla minnen ibland

Leva just nu

I detta ögonblick

Andas och njut

Det är träning

Men det går.

(sara)








Av Sara - 12 februari 2012 18:42




Som 5-åring blir Waris Dirie omskuren, och som 13-åring blir in bortgift. Det är inte så konstigt att den tonåriga somaliska flickan flyr till Europa. Hon lever under en tid på Londons gator som en illegal invandrare, tills en barmhärtig kvinna erbjuder henne vänskap och tak över huvudet. Efter ett tag får hon jobb på en snabbmatsrestaurang där en modefotograf faller för hennes exotiska utseende. Waris förvandling till internationell toppmodell kan börja.
Det här är hennes hyllade självbiografi.

Baserad på succéboken "En blomma i Afrikas öken" som sålt mer än 500 000 ex i Sverige. Waris Dirie är idag FNs talesperson mot kvinnlig omskärelse och kämpar för att stoppa
könsstympning.

Av Sara - 12 februari 2012 09:07

Sol, snö och en massa människor..vädret var på topp i helgen. Speciellt då för is-stolpsittarna där 7 st fick dela på 1:a pris.



Fredag-gick på folkets hus och smakade på mat från andra länder, där nyanlända delade med sig av sin mat..mycke folk, god mat och dansuppvisningar.

                                                   


 
 

Ungdomar från kyrkorna hade olika team där de eldade så folk fick komma och värma sig. Snowboarding i skolparken, snösoffor, gratis choklad och pannkakor. Ungdomscafé  på Missionskyrkan.

Bra jobbat!    

  

Amelia och Tove-Lina vid elden


 

Och så lite bilder från den vackra iskyrkan...

                 


   En bra lördag med Helena och Simon



 






                       


   

Av Sara - 12 februari 2012 09:03


 

Av Sara - 7 februari 2012 11:38

 

Blommor från Döda Havet  

 

En dag till hemma i soffan..ska försöka få tillbaka lite energi, i form av nått ätbart. Att man kan tappa energin så snabbt så.. soffan får iaf göra rätt för sig.. Borde ta itu med tvätten som ligger där på strykbrädan och ropar..kom och ta bort mig.. Ska unna mig vila idag, men imorrn är det dag att spotta i nävarna igen och gå till sitt toppenbraiga jobb med alla underbara kids.. Vad vore livet utan alla underbara barn  . Så iställer för att sitta och tycka synd om mig själv i min kära soffa, ska jag njuta av en dag i stillhet. Sen har jag ju en del bra filmer i min dator som bara väntar på att ses. Såg en bra film här om dagen, "Larry Crowne" med Tom Hanks och Julia Roberts. Två toppenbra skådespelare som gör de flesta filmer de är med i sevärda. Jag gick in på bibeln.se och tog fram dagens bibelord. Brukar kolla in den sidan lite då o då..

 

Dagens bibelord

Jag ropade till Herren i min nöd
och han svarade mig.
Ur dödsrikets inre steg mitt rop
och du hörde min röst.

Jon 2:3

Av Sara - 6 februari 2012 17:45


Skulle kunnat vart jag i natt


Jag har funderat på varför jag svimmar varje gång jag får magsjuka..

Läste någonstans att det kan vara en nerv som kommer i kläm.

Så i natt låg jag avsvimmad på toaletten..vet inte hur länge..men jag är rätt spak efteråt.

Känns ju inte heller bra när man har en liten sovande kille i lägenheten..tur han sov.

Idag har det varit soffan nästan hela dagen..sovit, chattat och sett film..så slappt.

Annars har det varit en hyfsat bra helg.. Umgåtts största delen med en 3åring..lugnt och skönt.

Kort promenad till ica i -30, melodifestivalen, tvättat, dansat med lillkillen(det gilla han)

Helgens höjdpunkt var ju förstås att få träffa kära dottern en stund.

Stannar hemma imorgon med..

Men tiden går lite sakta när man är sjuk och ingen att prata med  ..får sjunga en trudilutt,,hehhe

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards