Alla inlägg under januari 2012

Av Sara - 15 januari 2012 10:14

    



I helgen har jag fått mysa med lillkillen och träffa min bästaste Amelia.

Tempot har legat lite lägre än vanligt och det är ju precis vad jag behöver.

Igår var vi på en sång o musik Gudstjänst, ekumenisk i kyrkan. Vilka sångbegåvningar vi har här.

Vilken slöarmysmorgon vi har nu..sova länge..mysa i soffan o bara vara. Härligt!

Om en vecka har jag semester och då drar jag till Jordanien..spännande..

Hoppas få bada i Döda havet och äta god mat.

Ha en bra söndag..

kram



Av Sara - 12 januari 2012 22:09


 

Men Herrens nåd tar inte slut,

hans barmhärtighet upphör aldrig.
Klag.3:22
 
Och du mitt barn, hämta styrka i den nåd som vi får genom Kristus Jesus.
2 Tim 2:1

Av Sara - 11 januari 2012 22:12

Vi har tagit det oerhört svåra beslutet att försöka sälja/ge bort våra underbara hästar.

Jag kommer att förlora en av mina bästa och trognaste vänner.

Men som läget är nu kan vi inte behålla dem.

Så min bön och förhoppning är att någon med stort hjärta och kärlek för hästar ska vilja ta hand om våra hästar. Dom är genomsnälla och helt underbara goa skogsmullar.



 


Min trogna fina vän.

Tack för alla stunder med dig.

Din charm och din trofasta närvaro.

Så speciell för mig.

Du kommer alltid att finnas kvar i mitt hjärta.

Älskar dig!



                                                     

Av Sara - 10 januari 2012 10:15







 



                               

Lite bilder från helgen.. Hotellet, maten gymmet och shopping...

Avslutade helgen hos Helena..nattpromenad, god mat och mys.

 

kramar

Av Sara - 9 januari 2012 22:43



Liten men stark.

Starkare än man tror.

Eller?

Orkar man alltid vara stark?

Det ordnar sig.

Eller?

Ta nya tag.

Kämpa.

Och var stark.

Eller?

Imorgon är en ny dag.

En ny dag!

(sara)


Av Sara - 7 januari 2012 21:26

Myshelg med bästa dottern..i Umeå.

Hotell Avenyn, shopping o god mat...

Fredag..Shoppa, Bishops army..Skön hotellsäng o new moon..sova....

Lördag morgon kl 8 innan frukost..testade vi gymmet o bastun...bra start inför ännu en shoppingrunda.

Sen åkte vi tåget mellan Umeå o Lycksele..premiär för mig..

Nu nybakad paj av Cicci..mmmm..luktar gott.

Sov sött

Bilder kommer kanske sen



Av Sara - 1 januari 2012 20:28

 



I varje nederlag, i varje fotsteg och i varje andetag.

Så är du den ende som vet hur det är att vara jag


Underbar text som jag såg på Ciccis FB, från nyårskonferensen dom varit på.

Tänk att Jesus vet..skön tanke.

Jag har varit på Frälsis ikväll, ekumeniskt.. Riktigt bra.. Tror inte jag varit där sen många år tillbaka..är nått speciellt nostalgiskt som typ från tiden när jag var med i Malgomajfria, en församling jag var med i när jag var ung och grön..  



Av Sara - 1 januari 2012 15:52


 



Nytt år..ett oskrivet blad.

Vad åren rusar iväg..

familj

glädje

smärta

upplevelser

äventyr

gråt

skratt

ensamhet

vänner

sorg

förlust

längtan

tålamod

sjukdom

vila

arbete

stress

förtröstan

lycka

frid

.....det var lite från 2011

Antar att 2012 innehåller samma ingredienser på ett ungefär..sånt är livet..

fullt av ingredienser,

ibland mer av det goda och fina,

ibland mer av det tunga och smärtsamma.

Jag hoppas jag ska lära mig att mer ta hand om sara själv..alltså inte på ett själviskt vis utan mer som.....

Älska din nästa som dig själv..det betyder att man ska ju älska sig själv oxå.

Älska och Förlåt sig själv..inte enkelt..men får göra mitt bästa.


Igår firade jag nyår med fina vänner..så här är några bilder. Tack för att ni bjöd mig  


                                        


 




         

Morgondagen har vi inte sett, gårdagen är förbi men IDAG hjälper Herren.


.

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards