Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Sara - 30 januari 2012 09:48

     



I hela mitt liv har jag velat se och bada i döda havet..och nu har jag gjort det.

Jag flöt verkligen..och när jag simmade så flöt benen upp..

Det var en underbar känsla.

Det var drygt 20 grader på land och ungefär detsamma i vattnet. För mig var det perfekt..som svensk sommar.

Under deras sommar kan det vara över 50 grader och hur varmt är det inte då i vattnet.

Jag fick nån lera att smörja in mig med och sen tvättade jag av mig i det salta vattnet.. Huden blev helt len efteråt.

Dom sa det var bra mot rynkor..så jag borde väl bada där varje dag.

Det var så vansinnigt vackert och jag såg Jerusalem på andra sidan vattnet.


Här får man verkligen tänka på hur man klär sig..alltså om man går ut på stan.

Jag tog med mina aprikosfärgade jeans men det är lika med..se mig..

Så försök vara så neutral som möjligt..jeans, långärmat och tråkigt..men man vill ju inte vara som en apa i bur..

Så de mesta av mina kläder får ligga kvar i väskan.

Jag stannar nog här en vecka till..ska försöka boka om resan och ta ut lite mer semester..när jag ändå är här.

Idag är det mulet i Amman så det blir kanske en promenad eller buss till stan..

Ha det gott!


Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards