Alla inlägg den 25 januari 2012

Av Sara - 25 januari 2012 19:38

Nu har solen lyst och värmt i 2 dagar..i love it!

Här är det verkligen kontraster och ja dubbelmoral kan man säga..

Tänker då på kvinnor och syn på dem.

Ena dagen ser jag helt beslöjade kvinnor på hotellet..sen nästa kväll när jag går in i "allrummet" är det ett välda party med några tjejer och en hög killar. Får veta att varje hotell tar in prostituerade och att det är godkänt av regeringen..

Det är väldigt god mat här..Har ätit Dolma, Mensaf och Kebab.. Mensaf är ris med kamelmjölk och lammkött.. Sen en god kaka-cheesecace nått som heter ganafa..typ.. Nån varm ost i botten med nått sött gott ovanpå..Väldigt gott. Turkiskt kaffe är en av mina favoriter..(skriver kanske fel men som dom säger att det heter)

Har köpt skor, sjalar och armband till bra priser. Converse för 100 kronor..inte illa..

Men mest njutit av solen..som verkligen gör en glad.

Jo..köpte en sandgrej som en liten kille Mustafa tillverkade åt mig..fin..

Har bokat en resa till Petra på fredag..ska bli spännande och imorgon blir det nog döda havet..

             


Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards