Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Sara - 23 januari 2012 21:32

Semester..härligt..

Tog flyget till Stockholm där jag övernattade på ett flygplan som byggts om till vandrarhem/hotell..rätt häftigt. Fick en egen sovkupe..lite kallt men mysigt. Sen dagen efter buss till Arlanda och sen flyg till Istanbul och därefer Amman.. Lite nervöst efersom det är första gången jag är ute på egen hand..men jag fixade alla byten, jag med mitt lokalsinne. Känner mig lite stolt faktiskt. Så nästa gång vågar jag nog bege mig på min egna backpacking.

Har nu spanat in Jordanien. Besökt ett romerskt ställe typ colloseum, butiker och smakat på mat och turkiskt kaffe.

Men det är ju inte så varmt direkt..igår snöade det tom..som det inte gjort på 4-5 år..lite typiskt. Men solen tittade fram idag. Just nu sitter jag med mössa på i receptionen på ett enkelt hotell..

Men so what..jag gillar verkligen att resa..så nu är det bara att spara till nästa resa någonstans.

Ska förhoppningsvis hinna med Petra och Döda havet oxå..

Där kanske det är varmare och har jag tur blir det ett bad där.

Lite bilder kommer här..

                   

Från flygplanshotellet i Stockholm, "Colloseum", Shopping och värme vid en eld ochpratstund med en jordansk farbror 

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards