Alla inlägg under juni 2016

Av Sara - 7 juni 2016 23:37

Checkat in på hotellet i Barcelona. Väldigt enkelt men så skönt att få vila efter dagen. Och vi hittade åt det utan större besvär. Kvinnor kan,även de med dåligt lokalsinne. Imorgon ska vi kolla in gamla stan och stranden. Balkongen här är bland det fulaste jag sett,inklämt mellan husen och ingen utsikt. Men ett klädstreck kom väl till pass. Vi delar dusch och toa med någon till,men annars har vi ett eget litet krypin. Kommer bara kunna lägga ut mobilbilder under resan.
Dags att sova nu.

Av Sara - 7 juni 2016 13:08

Då var det dags att åka iväg på vandringen vi planerat i snart två år. Tåg först till Katrineholm och sen bil till Arlanda. Som vanligt var jag sen på morgonen och hann inte med något kaffe. Så i Vetlanda tar jag en kopp och ska sen betala. Kön var lite längre än jag tänkt och jag ser tåget komma. Så jag fick ursäkta mig och ställa tillbaka kaffet och rusa ut. Ryggsäcken är genomgången några gånger och hamnar på ca 5-6 kg. Lite kläder, solkräm,plåster,vätskeersättning,mediciner,sandale
r, kamera och annat smått o gott. Jag kommer att blogga och lägga ut lite bilder på instagram vid tillfälle.
Första anhalt Barcelona där vi bokat rum i två nätter.
Ha det bäst i solen!!

Av Sara - 3 juni 2016 23:53

Vackert här i Halland. Bad i Atlanten. Mellbystrand,Sveriges längsta strand. Utlandskänsla. Italiensk glass och espresso på mysigt italienskt café med hästar och kor runtom. Besök hos gulligt äldre par som äger ett hus som blir Benjamin och Sofias bostad till hösten. Vilken trädgård. Maten äter vi ute på muurikan. Livet är skönt med sol och gott sälkskap. Har inhandlat det sista till resan,ett par bra sockar och en plastregnponcho.. Nu är jag laddad och resklar.
Hoppas ni njuter av solen.

Av Sara - 2 juni 2016 09:19

Krösatågen mot Nässjö Slutdestination Oskarström för att hälsa på Benjamin och Sofia två dagar. Sol och badväder bådar gott. Nu har vi bott in oss lite i Korsberga och folket där är lite lik västerbottningar faktiskt. Trevliga och tillmötesgående. Promenerar runt och lokaliserar mig lite på kvällarna. Igår köpte jag hela bohaget(utom säng)för 475:-. Fick då soffgrupp,bokhylla,litet bord,en tavla och en större spegel. Riktigt bra faktiskt. Nu ska vi bara fixa fram nått att sova i så är det klart. Enkelt men trivsamt. Balkongen var under all kritik,men med ett överkast,stolar vi fick av förre hyresgästen,en drickaback,två dukar och två blommor blev det min lilla sol-oas. Behövs inte mer. På tisdag bär det av mot Spanien med en liten ryggsäck, trevligt sällskap och glatt humör. I augusti börjar jag jobba på en förskola i Vetlanda. 7 avdelningar med nästan bara invandrarbarn. Önskade jobba med de minsta barnen och det fick jag. Lite kontrast mot alla ungdomar jag jobbat med under några år,men det ska bli spännande.
Ha en underbar dag alla fina människor.

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards