Alla inlägg den 11 juni 2016

Av Sara - 11 juni 2016 22:03

Skönt att krypa till kojs. 44900 steg har jag tagit idag. Mycket uppför och nerförsbackar. Lär kännas i benen imorgon. Men vilken dag, så sagolikt vackert. Avslutar dagen på ett mysigt härbärge strax utanför Molinaseca. Så trevliga värdar. Jag stapplar mig fram på min knaggliga spanska och ångrar att jag inte läste på mer innan resan. Vi möter människor från olika länder och intressanta berättelser får vi ta del av. Det finns vattenfontäner efter vägen så vi fyller på med vatten eftersom. På ett ställe vi tog en paus kom det en hel fårskock gående. När vi kom in i Molinaseca fick vi se en å och då var det ju bara att slänga sig i det kalla vattnet. Hur skönt som helst efter dagens vandring. Jag har fått frågan av bloggläsare varför jag går denna vandring och vill därför berätta om det i min blogg. Jag gör inte denna resa av religiösa skäl med tanke på att det kallas pilgrimsvandring. För två år sedan föreslog Phebe att vi skulle gå Camino de Santiago. Jag tyckte det lät som en rolig grej. Dels för att jag älskar att resa och dels för att jag älskar att vandra. Sen gör man även en inre resa. Man vistas i naturen hela dagen,vandrar och hinner tänka mycket. Så på det viset är det förstås en andlig och själslig vandring. Men den typ av vandring gör jag hela tiden oavsett var jag är eftersom jag går med Jesus varje dag. Nåväl nu har jag klargjort detta och ska strax sova. Imorgon väntar ca 30 km till nästa hållplats.
Sov gott och var rädda om varandra och er själva.

Av Sara - 11 juni 2016 13:57

Vaknade tidigt imorse. Lite kyligt. Otroligt vacker tur med berg,blommor och grönska. Lite som att gå i fjällen hemma. Slingrande stigar och stenmonument. Vi vandrade någon timme till vi kom till en liten by där vi köpte frukost och vilade lite. Fortsatte vandra upp mot bergen. Kom fram till en munk som stämplade i vårt pilgrimspass och bjöd på kaffe. Nu har vi gått 20 km och tar glasspaus i Acebo. Passar även på att smörja in och lufta fötterna. Kvar återstår nu ca 10 km där vi ska leta oss ett boende. Förra natten betalade vi 5 euro för sovplats,så det är relativt billigt.

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards