Alla inlägg den 27 januari 2015

Av Sara - 27 januari 2015 20:31



 



Nu har vi fått ett nytt par som tigger utanför Coop. Jag pratade med kvinnan idag som heter Mirella och kommer från Rumänien. Den information vi fått,om vi uppfattat rätt, är att mormor är kvar i Rumänien med deras fyra barn som är i åldern 3-10. Paret sover på busstationen. Jag vill vädja till alla kyrkor och övriga att någon skulle vilja ge dessa människor rum och någonstans att laga mat. Nöden finns nära oss och människor som behöver hjälp. Jag kommer troligtvis att få fler tidningar så det här paret också  kan få sälja tidningen Dik Manusch (se människan) och få ihop lite pengar. Jag har haft kontakt med Constantin idag. Dom är glada över att få vara med sina barn,men dom har det svårt i Rumänien. Jag kommer att skicka lite mer pengar till dom om några dagar. 

Det är så tragiskt att människor måste lämna sina barn för att få ihop lite pengar som tiggare i ett annat land. Det bästa vore förstås om dom fick hjälp i sitt land,men som det nu är så kan dom inte det tyvärr. Jag hoppas att det ska komma en lösning på detta stora problem som finns i Rumänien,Bulgarien och flera andra länder. Till dess får vi göra vad vi kan för att hjälpa dom och bidra med det vi kan.


 

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards