Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Sara - 12 januari 2015 20:34

Vilka underbara människor det finns i Vilhelmina. Vilken respons och vilken medmänsklighet. Underbart. Jag har pratat med Konstantin och Elena idag. Dom säger att det viktigaste dom har är barnen. Att dom är i Sverige nu och försöker få in lite pengar är bara för att barnen ska ha det bra. Skulle dom ha pengar så reste dom tillbaka imorgon. För ca 4000/månad skulle dom kunna leva i Rumänien. Trots svårigheter så visar dom så oerhört mycket tacksamhet för den hjälp de fått med husrum och all vänlighet. Människor ger dom mat och pengar. Jesus är stor säger Konstantin ofta. Imorgon kan jag skicka lite pengar till pojkarna tack vare pengar som kommit in på kontot. Tack!! 

Idag har det varit kallt och jag känner mig tacksam över att ha en lägenhet och värme. Tänk så oerhört mycket vi har att vara tacksam över som får bo i Sverige. Någonstans att sova..mat och värme. 

 

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards