Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av Sara - 3 augusti 2011 19:06

 

Ljuvliga tillvaro


Lär mig leva nu

Att leva helt och fullt i detta nu.

Öppna mina sinnen

Lär mig förstå

att nuet är flyktigt

Det nu som som fanns nyss

finns inte längre

Det nu som fanns nyss

kommer aldrig åter

Lär mig den visdom som säger:

"Varje nu är för evigt

när du lär dig att leva nu"

Lär mig denna visdom

så att jag förstår

att stilla och varsamt

bida min tid vid stranden av livets källa.

(ur "Tid att leva")




Ljuvliga tillvaro, skön titel men det känns väl inte alltid så precis..

Livet kan verkligen vara tufft..med små öar av lycka.

Utmattning..inget att skryta om precis.. fast varför ska jag skämmas, det kan ju hända vem som helst. Det är iallafall min "diagnos" och därför kan jag bara ta en dag i taget. Fast jag vill jobba, vill göra en massa saker och vill finnas till..

Men jag är så trött, hjärntrött.

Fast det är ju klart, jag har fått flera varningar de här åren..i form av att magen sagt ifrån och flera "lasarettsinläggningar".. Men inte har jag velat lyssna, jag tycker ju om att jobba och ha flera bollar i luften samtidigt.

Ja ja..bara att försöka lyssna på kroppen den här gången.

Ibland får jag "blodsockerfall" när jag ätit dåligt..

Nu är det precis som att jag har ett ständigt blodsockerfall om ni fattar. Hjärnan är trött helt enkelt.

Men jag hoppas att jag ska kunna jobba snart igen:)

Nu ska jag bara försöka njuta av dagen och promenera mycke..Bara vara...


Idag åker Amelia till Turkiet, åh vad jag hoppas att hon får en underbara resa. Det är hon verkligen värd..fina fina Amelia!

Hoppas hon får ha roligt varje minut och njuta av ledighet..


Sen vill jag skicka en hälsning till mina älskade föräldrar..

Snälla, var rädd om er!

Ni måste tänka på er själva och njuta av sommaren..fiska och bara vara.

Passa på att göra nått roligt och intressant..

Det är ni verkligen värda!

Ni är ju dom bästa föräldrar jag vet  


Och så till min vackra syster..Du är en toppenmamma!!!


kramar



Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards