Alla inlägg under november 2011

Av Sara - 17 november 2011 19:41

               

Mitt toppenjobb, jag i provhytten i Östersund, Amelia i nya mössanpå väg till östersund, Emanuels dag, valpen Hedda, Sushi hos Erika o Ann-Louise och Musikalen Korset..lite från mina senaste veckor..


Har mina extrabarn..en sover och en ute. Tyst och lugnt.. Vi har haft en skön kväll efter lång arbetsdag.

Imorgon börjar jag tidigt 6.30 fast slutar då 10.00, vilket inträffar en dag på 3 veckor.. Är supernöjd med mitt nya jobb och trivs toppen med både personal och barn..så roligt.

Så ingen träning ikväll..fast jag har kört stenhårt i några veckor nu..

En del kompisar börjar efterlys mig så jag tillbringar kanske för mycke tid på gymmet..men jag gillar det  

Ska bygga upp mina muskler som jag inte haft tidigare utan legat i dvala..härligt!

Tro nu inte att jag blivit träningsnörd..eller kanske lite då.

Men helt seröst så mår jag bra i både knopp o kropp av träning och speciellt om det är lite tempo o puls..hehhe.

Fast jag ska erkänna att jag kollar deras hemsida i stort sett varje dag och kollar vilka pass som är lediga.

Men låt mig bara hålla på o svettas ett tag..det lugnar nog ner sig..

Vill ju inte bli osocial  heller..

Funderar på att köpa mer garn o börja på ett par sockar...o kanske nån mössa med..bra julklappar.

Få se vad som hinns med.

Sen funderar jag på en hundvalp som sällskap i min lilla lya..vill, men blir ju bunden med plus att det blir en kostnad..men han är ju så söt lilla Ludde.. Måste fundera lite till.

Nu kom stalltjejen hem, dusch och i säng

kram


Av Sara - 13 november 2011 22:11


 


Idag är det Farsdag..och jag kan säga att min pappa är den bästa pappan jag har..

Han ringde just..jag låg o slumrade lite efter en lång dag med musikal på Folkets Hus..och då tänkte jag på hur mycket min pappa betyder för mig..så nu vet du det kära Pappa.

Jag är inte den bästa på att uttrycka mina känslor i tal..men kan ju skriva ner det istället.

Du är klok

Du är kärleksfull.

Du har alltid funnits för oss.

Du har så många kloka saker att säga.

Du delar med dig av dig själv.

Du gör inte skillnad på folk.

Du är ett bra föredöme.

Du är ärlig

Du har humor

och jag Älskar dig!

Tack för allt..

Kram din dotter 



Vi har haft en fantastisk musikal ikväll som heter Korset.

En fullsatt biosalong på Folkets Hus.

Jag jobbade med rekvisita..ut och in på scen med olika saker..

Fantastisk musikal med fantastiska insatser..

Imorgon blir det två föreställningar till.

Nu är jag trött...




 

Två av dom finaste kvinnor i mitt liv... Min dotter och min fina vän


Små mirakel finns.


Någon som ler mot dig,


Ett il av glädje.


Ett fast handslag.


En rolig kommentar.


Skratt


Ett vänligt ord.


Någon att lita på.


Solen som värmer.


Kärlek till ditt barn.


Jesu närhet.


Att få finnas till.


Den vackra naturen.


Vänner som finns där.


Familj.




Tänk efter så många små mirakel det finns och en del stora.


Alla har inte samma mirakel.


Ingen har allt.


Någon saknar det, någon sörjer det..men jag tror att alla har något..även om det är väldigt litet..


Hoppas jag inte har fel.


Mina största mirakel var förstås att få föda fram barnen..3 mirakeldagar..


Jag har upplevt ett mirakel som jag en dag ska skriva om......


Tack Gud för att du alltid finns kvar




Av Sara - 11 november 2011 08:11

                

Hade bara bilder med långt hår..




Jag har verkligen ändrat frisyr ofta..lång, krulligt,kort,blond, rött,brunt,svart..

Varför håller man på?

Igår tyckte jag min färg börja bli så trist, så jag tänkte bruna till den lite med guldlyster i..

Resultatet blev alldeles för mörkt..typiskt..

Mörkt med lite röd skiftning..jag är väl bara ovan efter så många år som blond..

Min kära syster gav mig tips och avrådde från en blondering nu..kan slita ut håret eller så blir det orange.

Sitter nu med en inpackning som kanske suger ut lite färg iaf..

Ja ja världsliga problem.

På min agenda idag väntar tvätt, städning och promenad innan jobbet.

Ikväll är jag bjuden till en tjejträff..kul  

Ha en skön helg och ta hand om varann och dig själv

kramar

Av Sara - 9 november 2011 21:02

Har precis kommit hem från ett träningspass..känns bra det.

Felet är väl att jag blir lite beroende av det..

Fast det är bra för mycket, Jag mår bättre, får mer energi, bättre kondition, lite mer muskler(hahha) och så håller det jobbiga tankar i schack.. Så jag blir lätt träningsberoende.

Indoor Walking, spining, styrketräning, kettlebells, stepup, zumba....mage, ben, armar o rumpa..


Grattade Emanuel igår..kul  

Åt en supergod smörgåstårta med trevligt folk..

Emanuel är så fin..

Alltid lika skoj att träffa barnen..

Fast jag saknar Benjamin, som bor så avlägset..

Tror jag tränat hjärnan seg ikväll..helt slut faktiskt.

Ska leta åt sängen och börja på min nylånade bok..

Så bra..

Skickar en extra tanke till dom 3 bästa på jorden..ni vet ju vilka ni är vid det här laget  

       

Av Sara - 9 november 2011 20:53

 



Saknad skapar ett tomrum i min själ.

Bara att ha tålamod och hålla ut.

Jag har mina skäl.

Det kanske vänder till slut.


Sakna och längta går hand i hand.

Livet håller andan en stund.

Ser du soluppgångens rand

Jag väntar på min grund.

(sara)





Av Sara - 7 november 2011 08:21

  Från midsommar med Amelia


Jag fick förmånen att rå om Amelia en helg..så roligt.

Den här gången var vi i Östersund och bara softade runt. Vi bodde på ett rätt nystartat vandrarhem som fick bra betyg..väldigt fräscht och fint.

http://www.ostersundledkrysset.se/

Lördag tillbringade vi på att flänga runt i alla butiker, njuta av det vackra vädret, fika på Törners(fullsmockat)..

Sen fixade vi till oss lite och gick ut o åt med kära Annika..mys..

Söndag, när jag gick till köket efter en härlig sovmorgon, stod det en karl och rakade sig i köket..lite malplacerat faktiskt.. Fick bita mig i tungan för att hålla inne skrattet.. ja ja..stan igen o en mysfika innan det blev buss hem.

På bussen kom en familj på 4 personer, en tjej fick stå för det var fullt.. Vi såg då en kille längst bak som brett ut sig på 2 säten.. Jag gick o sa åt killen och sen fick tjejen plats..Undrar om hon ville sitta där..hon kanske ville stå egentligen. Men jag kan bara inte se sånt utan att agera  

När jag kom hem drog jag iväg på ett träningspass..bra avslut på en toppenhelg!

Tack Amelia  


Nåja..jag är så tacksam för helgen..

Av Sara - 4 november 2011 08:30



Bakom galler, längtar ut.

Ska han få sin frihet till slut?

Slagen och hungrig men måste orka lite till.

Kämpa för det han vill.

Varje dag förnedring och tortyr.

Måste orka till nästa morgon gryr.

Kanske dom räddar mig

Kanske dom hittar mig.

Tankar som håller upp modet

som håller upp det liv som finns kvar.

Kanske en dag!

(sara)


Av Sara - 3 november 2011 20:46


 




Har nu tänkt sälja min pärla..kära bil som går som en klocka..Två köpare var så nära att köpa men ändrade sig i sista stund..lite oseriösa tror jag. Nåja, blir kanske till att behålla bilen, svettas varje gång räkningen dimper ner  med posten. Men å andra sidan har jag ju en bil, ett fordon att ta mig iväg med när jag behöver köra lite längre..Så vad är bäst?. Får väl vänta och se..

Har börjat träna på allvar nu..känns verkligen i mina omuskler.. Ikväll var det hårdkörning och svetten rann.

Men åh vad det känns bra att ta ut sig.

Ikväll var det spinningpass som gällde... Felet md mig är ju att jag så lätt blir övertaggad när det gäller träning..

Nu längtar jag till imorgon då jag ska få åka iväg med min kära dotter på en myshelg i Östersund..Blir nog helbra det.

Ska ju dessutom få träffa min bästaste kompis i helgen som jag längtat efter så mycket.

Nu ska jag försöka ta upp tvätten och sticka på mössan..

Ha en toppenkväll!

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards