Alla inlägg den 28 november 2011

Av Sara - 28 november 2011 20:07

    


Bilder från förra året..

Mina extrabarn sover och jag pustar ut.. Sitter och tänker på mina egna bästaste barn..

Ibland kan jag längta så grymt mycke efter tiden när dom var små..Vad mysigt vi hade..

Många barn idag har aktiviteter flera dagar/vecka..stressar på och har inte så mycket tid med sagoläsning o bara mys. Jag är tacksam för tiden när barna var små..Jag är ingen superförälder på något vis..tvärtom.. Men vi läste mycke sagor, tog det mycke lugnt, var hemma mycke o myste mycke..Det måste jag iaf få säga och det känns bra så här efteråt. Sen har jag inte varit det bästa föredömet för mina barn..men jag älskar dom över allt och har alltid gjort det. Jag tycker det är viktigt att läsa sagor, gå omkring i pyjamas en hel dag, umgås med sina barn i snöhögar och bland legobitar..bygga kojor, prata länge vid matbordet, busa, skratta, lyssna och ge massor av tid. Det har man nytta av både som barn och förälder. Låt disken stå om barnet strax ska sova..diska hinner du sen.. Låt det vara rörigt med leksaker och städa efteråt, inte under tiden. LEK och KRAMAS mycke..Jag önskar jag skulle ha gjort annorlunda som förälder många gånger..men ingen ide att gräma sig nu.. Gjort är gjort..lev i nuet och gör det bästa du kan, här och nu. Älskar er här, nu och forever         














Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards