Direktlänk till inlägg 7 september 2022

Rösta rätt

Av Sara - 7 september 2022 13:19

Tänkte jag skulle skriva lite politik så här inför valet. En gång i tiden röstade jag på KDS som det hette då. Alf Svensson var och förblir nog den bästa partiledare jag vet. Jag bar t.o.m en pins där det stod "vote for Alf". Då var det ett kristet parti med kristna värderingar. Det finns inte kvar tycker jag. Om jag hänvisar till två bibelställen:
"Allt vad ni vill att människorna ska göra för er, det ska ni också göra för dem"
Matteusevangeliet 7:12
"För jag var hungrig och ni gav mig att äta. Jag var törstig och ni gav mig att dricka. Jag var främling och ni tog emot mig"
Matteusevangeliet 25:35
Det passar inte in på partier som kan tänka sig att ha samarbete med SD. Deras största agenda är att allt är invandrarnas fel och får de som de vill ska väl även de med svenskt medborgarskap ut ur Sverige.
Så jag är mycket besviken på KD, moderater och liberaler som kan tänka sig samarbeta med SD.
Det är väl inte så svårt att lista ut vad mina hjärtefrågor är. Den första är invandring och integration och där faller dessa partier direkt.
Tänk om det gällde oss? Att vi blev hemlösa, hamnade i krig och måste fly. Sen möttes av stängda dörrar. Skulle vi vilja det? Allas lika värde och medmänsklighet är det viktigaste för mig. Att inte göra skillnad på människor oavsett kön, hudfärg och nationalitet. Då kan jag bara inte rösta på någon som kan samarbeta med SD. Elpriser, bensin och materiell välfärd kommer inte i första hand för mig. Utan att vi tar hand om varandra, behandlar alla lika och visar kärlek. Det är prio ett. Så för mig är det enkelt att rösta på söndag. Jag hoppas nu bara att resten av folket prioriterar rätt.
/Sara

 
 
Göran

Göran

7 september 2022 13:39

Läser o håller med. Även om jag aldrig ens tänkt tanken att rösta på varken M, KD eller SD så tycks vi ha likartad värdegrund. Lär av historien brukar jag säga till mina barn. Två av dem gillade SD förr men har öppnat ögonen nu. Inte för att andra sidan är så mkt bättre men tittar jag tillbaka på nedmonteringen av vår fina gamla välfärd så leder de borgerliga regeringarna den statistiken stort. Och SD;s bakgrund ska heller inte ignoreras. Bara nyligen gick en av deras ledande personer ut o ifrågasatte om samerna ska räknas som svenskar. Eller judarna. Så fraset från bruna skjortor och marschkängors tramp kanske ligger närmare till än de flesta tror. Tack för kloka ord!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Sara

7 september 2022 14:56

Nej, jag slutade rösta på den sidan för många år sedan. Förstår inte att folk kan vara så blinda att de inte ser SD:s agenda.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - Torsdag 2 maj 15:43

Vilken fest det blev igår. Vi började dagen med att gratta Henny på sängen. När Benjamin kom hem gick vi ut för att köpa en rullväska till Henny. Den ska hon ha alla sina skolböcker i, då hennes nuvarande ryggsäck blir väldigt tung med allt skolmater...

Av Sara - Onsdag 1 maj 04:30

Idag var det så varmt. Jag och Frid tog en promenad till lekparken. Han fick ha med sig sin "lonchera"(matlådan) Så nöjd över att få packa sin "lonchera" och sen sitta och äta på lekparken. Frid tycker att vi har en egen förskola på dagarna. Att d...

Av Sara - Tisdag 30 april 05:35

   Medan vi befinner oss i de lite finare och rikare kvarteren, statspulsen och en plats där det aldrig är tyst under dygnets 24 timmar. Så befinner sig Benjamin i norra Peru, besöker människor i hus eller snarare ruckel, i bergen. Han tolkade på en ...

Av Sara - Söndag 28 april 01:09


Trötta barn idag. Vi försökte ta oss ut, men fick ställa in. Tur vi har takterrassen. Så en heldag på takterrassen blev det. Barn kan roa sig i timmar med två larver de hittar i en blomma. Larver som äter upp och förstör blir två små gulliga djur man...

Av Sara - Lördag 27 april 14:44

Benjamin var till Bolivia några dagar på en konferens. Han fick agera tolk åt några pastorer. I torsdags kom han hem en snabbis och åkte sedan till norra Peru. De har flera läxor varje dag, även Vilhelmina som går i lite mer åt förskoleklass hållet...

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards