Alla inlägg den 8 april 2015

Av Sara - 8 april 2015 13:09


 

Har inte skrivit om tiggarna på länge, så nu kommer ett litet inlägg igen. Jag har pratat med Constantin och tänkt skicka en slant till honom. Just nu har jag 940:- på kontot och behöver lite till. Han säger att han inte vill be mig om pengar och att han måste komma tillbaka till Sverige. Det är svårt att klara sig på de pengar jag skickat och att situationen är ohållbar. Jag frågade om det finns möjlighet att klara sig fram till sommaren, men det är svårt. Han vill veta hur många Rumäner vi har i Vilhelmina. Romeo har också hört av sig och frågat hur många som är här. Det blir väldigt tufft för dem om de blir mer än 2 personer i lilla Vilhelmina. Kommer alla blir dom 6-7 st och det fungerar ju inte. Det pratas så mycket om att man ska hjälpa dom på plats. Men hur ska det gå till och när ska regering och bestämmande i Sverige göra något? Läget är katastrof och bara fler tiggare kommer. Men bara vi inte glömmer att dom är våra medmänniskor och bara vi inte blundar eller ignorerar så finns det hopp. Kan vi hjälpa någon så är det bättre än ingen. Jag blir så glad när jag hör om människor som öppnar sina hem, fixar arbeten, åker iväg till Rumänien eller bara sätter sig ner och pratar med dessa männisskor en stund. Det finns mycket medmänsklighet och varma människor och det ger hopp! 

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards