Alla inlägg den 14 november 2015

Av Sara - 14 november 2015 10:07


 

Din tillit är förstörd och du släpper inte in någon så lätt.

Du har lärt dig att när man litar på någon så tas det sen ifrån en.

Du visar en tuff attityd, men gråter inombords.

Ingen såg det lilla barn som led, ingen såg hur du blev behandlad.

Kanske någon såg men ignorerade, 

kanske någon såg, men vågade inte lägga sig i.

Du fick lära dig tidigt att slåss för din överlevnad.

Du var otrygg hos den som borde gett dig trygghet. 

Du fick lära dig sätt att hålla borta smärtan, 

genom droger och självskador 

som du plågade din redan trasiga kropp med.

Du längtade efter att bli sedd

Du längtade efter att bli älskad.

Men du blev utnyttjad och förnedrad.

Och du lät det ske

För ditt värde och din självbild

Var förvrängd.

Din barndom bestod av att klara en dag i taget.

Att överleva

och skydda dem som borde ha skyddat dig.

Men kom ihåg

Du är värdefull

precis för den du är

Och det finns vägar ut

Även om det är svårt att se det

Och även om du inte tror det

Så är du älskad

Och värd så mycket mer

Jag är ledsen för din barndom

Men jag hoppas på en ljusare framtid

För dig

Du fina maskrosbarn

 

 

 

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards