Alla inlägg den 10 november 2015

Av Sara - 10 november 2015 11:52

 

Vilken hysteri kring flyktingarna. Dagligen möts vi av detta på alla medier. Jag blir mörkrädd av reklambladen som dimper ner i min brevlåda från SD om att vi inte ska ta emot dessa utsatta människor. SD slösar bort hutlöst med pengar till att driva detta. Dom har tom mage att skriva under med "svenska folket" på deras kampanjer i andra europeiska länder. Jag ställer mig inte bakom detta och jag är en av svenska folket. Hur kan man bara göra så? Jag minns några möten jag haft under åren. En kille från Pakistan, med tuff attityd och hård utsida. Han öppnade sig för mig en kväll och berättade om hur han sett familjen bli dödad. Han blev själv skjuten men lyckades fly. Han visade sina ärr. Han grät och den tuffa masken försvann. En annan äldre man låg bara i sin säng, helt apatisk och hade slutat prata. Han hade försökt rädda sina söner som blev dödade framför honom. En annan kille hade sprungit över ett fält med sina kompisar för att fly undan gevärselden. hans kompis blev skjuten men han kunde inte stanna och hjälpa honom. Jag har sett ärr efter tortyr, brännmärken och slag. Jag har sett hur unga kroppar fått fysiska men och värk efter tortyr. Jag har suttit i samtal och gråtit över den ondska som finns. Flyktingar som fått sina fötter förstörda efter långa vandringar, flyktingar som suttit i containrar och varit livrädda att bli upptäckta. Jag har sett rädslan hos små barn över den trygghet som tagits ifrån dem. Så hur har man mage att skriva under med svenska folket? Det är helt oacceptabelt! Hur många har verkligen tagit sig tid att lära känna dessa människor och tagit del av deras berättelser? Jag tror många skulle ändra sig efter det. Det finns människor som saknar empati och det finns människor som är rädda för det som är nytt och främmande. Men jag lovar, det här är människor precis som du och jag. Människor som nu befinner sig i kris och behöver all hjälp de kan få. 

Nu behövs alla motkrafter och att vi vågar tycka till, så inte de onda krafterna får vinna. De som vill ha allt för sig själv och inte vill "smutsa" ner vårt land med ovälkomna parasiter. Det här är människor med samma värde som alla andra. Glöm inte det!

Sara

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards