Alla inlägg den 23 november 2014

Av Sara - 23 november 2014 23:17

Peru, vilket intressant och intensivt land. Från relativt lugna Bolivia kom vi till Lima torsdag kväll. Staden har närmare 11 millioner invånare. Fullständigt kaos i trafik och hög ljudnivå hela tiden. Vi bor på ett hotell nära gatan. Har varit dåligt internet, så gör en kort sammanfattning nu. Fredag var vi turister och åkte runt i en öppen buss. Fick se vackra byggnader och gå på museum med inkaguld och mumier. På kvällen gick vi i en vatten park med vattenshow. Benjamin provade på marsvin, deras national rätt..föll inte mig i smaken. Lördag besökte vi Fanika projektet som evangelist missionen står bakom. Högt upp i bergen hjälper engagerade människor från kyrkan barn från fattiga familjer med att läsa, skriva och ge dom mat. Vi gjorde också hembesök. Idag har vi varit på samma ställe på en julfest med en massa glada barn. Dom gör ett fantastiskt arbete bland dessa barn och familjer. Trots egna arbeten på veckorna, åker de dit och hjälper barnen på helgerna. Imponerande.. Ikväll ska vi gå på en Gudstjänst och sen flyger vi hemåt.. Atlanta-Paris-Stockholm. Onsdag fm är jag hemma. Vi hinner ut en sväng i Paris, kul.. Ha det gott.

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards