Alla inlägg den 13 november 2014

Av Sara - 13 november 2014 21:21

Idag var det lite mulet och småregningt.. Nu smäller åskan.  Idag var vi ut till Sacaba och hälsade på en frisör som Benjamin känner. Benjamin rakade huvudet snyggt. Jag var sugen på att göra en hårförlängning så Benjamin frågade om dom kunde göra det.. Ja,det skulle gå bra och det skulle kosta 60 kronor. Oj,vad billigt tänkte jag. När jag satt där i stolen och dom började platta håret och sen ta fram någon smet och smörja in håret med..då förstod jag att här skulle det inte bli någon hårförlängning. Det blev en rakpermanent istället,absolut inget jag tänkt göra..men så kan det bli när kommunikationen inte fungerar. Vi såg en massa byggarbetare efter vägen, Det händer mycket här på byggfronten nu. Deras nya president Evon har kommit med mycket bra till Bolivia, bla att han bygger upp mycket nytt

       


Lägg märke till kvinnorna som skottar grus iförd kjol och hatt.

   

I salongen

Av Sara - 13 november 2014 00:01

Sitter på rummet och funderar på dagen som varit. Benjamin gick ut med några kompisar men jag tar en relaxstund. Idag fick vi följa med några vänner till ett ställe som hjälper barn att klara sin skolgång. Fattiga barn uppe i bergen som efter sin skoldag får gå till en typ av "fritids" som ger dom mat,hjälper dom med läxor, hygien,tandvård och ger dom kärlek och värme mitt i hårda förhållanden. Det var gripande att träffa alla barn och den fantastiska personalen som hjälper dessa barn, En flicka ville vi skulle följa henne hem efteråt. Där berättade mamman att dom hotas av vräkning,att de lever på endast 200 kronor som de får varannan vecka av mannen som jobbar på annan ort. En dagslön kan tex vara 8 kronor/timme för en grovarbetare. Ibland mycket mindre. Jag tränar min spanska för fullt och lär mig lite mer för varje dag. Jag förstår mer än jag pratar,men det kommer eftersom. Min mage är inte okej efter alla nya bakterier och vattnet här är rena smittkällan med amöba och diverse skit. Men hoppas förstås klara mig undan den.. Men jag njuter av den underbara värmen och sol i mängder. 

   

Vi köpte frukt till barnen. Jag fick smaka en så god,liten och söt banan.

               

Bilder från "barnhemmet". Benjamin provade tandläkarstolen, fin utsikt,mat och läxhjälp plus en kvinna som hade en radiostation i ett av rummen.

      

Den här familjen bodde i ett litet rum med 8 barn. Äldsta pojken har haft TBC och var nära på att dö,men är nu frisk.


         

Familjen som hotades av vräkning, 6 barn fanns i familjen. Den lille killen hade blivit getingbiten..han var så otroligt söt.  

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards