Alla inlägg den 29 december 2010

Av Sara - 29 december 2010 13:44



    Hembesök hos kvinnan med 4 flickor, en flicka var ute.


            

   

Besök hos pojkarna under bron. Maten gick åt i ett nafs.



Gårdagen kommer jag aldrig att glömma.

Jag och Benjamin åkte på hembesök på fm med Axelssons.

Vi besökte en rullstolsbunden  kvinna med 4 barn. Hennes fd man hade misshandlat henne så ryggen knäckts. 2 av hennes barn fick bo stor del på barnhem. De bor väldigt enkelt och saknar toalett. Barnen fick leksaker och så glada de blev. Hon är i stort behov av ekonomisk hjälp.

Vi åkte förbi barnhemmet och fick se deras verksamhet. Sen fikade vi på deras cafe.

På em besökte vi  Juan Carlos, en byggnadsarbetare som på sin fritid hjälper unga pojkar som missbrukar och bor under broar.

Vi följde med honom och gav pojkarna mat och dricka.

Det var oerhört gripande att se deras glädje över att få mat och omtanke.

De röker kokain som ju är landets största drog.

Någon gång tar han med alla pojkar på en resa till djungeln där det finns ett rehabiliteringshem som heter Libertad.

Juan vädjade om ekonomisk hjälp i 1 år för att kunna fortsätta hjälpa dessa pojkar och flickor(förekommer också).

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards