Alla inlägg den 26 december 2010

Av Sara - 26 december 2010 19:25


     

Vid kyrkogården, de 12 lärjungarna

  Cochabamba med Kristus statyn i bakgrunden


Det regnade ordentligt i natt och imorse..men nu lyser solen igen.

Tog en långpromenad på morgon och sen en MC tur och spanade in omgivningarna.

Tog några bilder under färden..

I em ska vi hälsa på några svenska missionärer, Axelssons.

Ungdomarna är ute, troligtvis på shoppingtur  ..

Inte mycke mer att skriva.

Adios

Av Sara - 26 december 2010 02:15

  Tack för alla leksaker ni skickade med mig!

   
  Besök i familjerna och deras bostäder.


    Leksaksutdelning i stan. Det kom hela tiden fler barn och vuxna..för några gosedjur!


Idag åkte vi ut, utanför stan och delade ut matkorgarna och leksaker.

Vi åkte hem till 5 familjer.

Den första familjen bestod av mamma, pappa(alkoholiserad) och 7 barn.

Andra familjen var en mamma med 3 barn som bor på kyrkan. I tredje familjen var det en mormor och 2 barn, övergivna av sina föräldrar. Den fjärde familjen bestod av mamma och 3 barn, vet ej om det fanns någon pappa där. Den femte korgen gav vi till  en ensam kvinna som låg i stor skuld efter sjukdom.

Efter korgutdelningen åkte vi till Canchan med en påse leksaker.

Vi började dela ut längst gatan, där barnen sitter.

Det var lugnt tills jag närmade mig en park. Då rusade plötsligt en hel hop barn och vuxna emot mig. Ville ha leksaker, slet och skrek..helt Galet!

Helt hysteriskt för några gosedjur. Jag försökte lugna dom men det gick inte. Påsen tömdes blixtsnabbt.

Dagen har gett mig många intryck så jag är rätt trött..

Åt en sen god middag här hemma så nu väntar sängen.

Lägger ut en bild på MC killarna oxå..bra hjälmar  

 

Tjao

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards