Alla inlägg den 25 december 2010

Av Sara - 25 december 2010 13:37

 

Ser in i dina ögon, stryker ditt hår.

Ditt ansikte är smutsigt, du är kanske två år.

Sitter med din mamma på en trottoar, där jag går förbi.

Din mamma sträcker ut handen och vill jag ska lägga en peng däri.

Jag ger en slant, önskar jag kunde göra mer.

Det tar tag i mitt hjärta när jag era bedjande blickar ser.

sara edman


 


Djungeln vacker, mystisk och grön.

en fjäril så blå och stor.

Ett varmt regn som svalkar så skön,

apor, fåglar och spindlar där bor.


Värme, fukt och dimma,

vackra blommor vi ser.

Kasta sig i lian och simma,

en mango plockas ner.

sara edman

Av Sara - 25 december 2010 12:23

  Kalle Anka på storbild, något år gammalt  Jultomten delar ut julklappar

  Rosorna vi fick av Emanuel

     Pizzerian, otroligt god pizza!                                                   


Så här såg min julafton ut:

Åkte iväg och handlade frukost.

Åt frukost med alla, även BE:s kompisar.

Sen ut till Canchan, köpte lite grejer.

Gick in på Dumbo och åt en glassbägare(smarrig)

Tittade på Kalle Anka(storbild) med go´fika.

Julklappsutdelning....fick jättefina rosor och örhängen.

Åt supergod pizza(sent) med hela gänget på SoleMio.

Lyssnade på Julevangeliet.

Gofika med Svensson Svensson på storbild.

En riktigt bra JUL!

Nu ska vi snart åka ut till fattiga familjer och dela ut Julkorgar.

Ha en bra JULDAG

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards