Alla inlägg under augusti 2010

Av Sara - 20 augusti 2010 15:28

  

Supertrött efter alldeles för få sovtimmar är jag på väg till Umeå.

Ska till en jobbintervju så jag får försöka pigga upp mig lite.

Ungdomarna såg film och prata länge i natt. I morse låg en söt trött tjej i fåtöljen, hon kom någon gång i natt. Såg lite obekvämt ut så jag väckte henne och gav henne en säng istället. Mosters långa kille låg i soffan där han trivs bra och resten låg i sina sängar. Förutom Amelia som inte sov hemma.

Jag ska ha en alldeles egen ensam dag i Umeå..känns lite ovanligt.

Jag bloggar väl vidare på bussen hemåt..


Så var det dags att rulla hemåt, skönt att åka buss..fast det är en äcklig spylukt i bussen..sånt man får ta.

Intervjun gick riktigt bra och intressant verkade jobbet. Så nu får vi se vad som händer härnäst. Efter intervjun gick jag på Station och köpte lunch o kaffe. Tog picknickfilt o korg och gick ut i parken o solen.Skönt

Nu hem och se om ungdomarna lyckats diska efter sig eller om jag har ett berg som väntar där hemma  

Av Sara - 19 augusti 2010 19:58

 

Ja, nu har Roxie farit till Arvidsjaur och jag tänkte hur ska min joggingrunda se ut nu? Utan drivkraften Roxie..

Men jag tog på Ikaros selen och gav han en chans. Han klarade det över förväntan.. Inte lika snabbt och inte lika proffsigt,

men med lite träning så

Så jag vill ge dagens eloge till Ikaros för morgonens springtur  ..

Det blev en sväng till hallonskogen i em. Hallon är de roligaste bären att plocka och vi hittade en del.

Sen avslutades dagen med att kolla på 3 lägenheter, pust vad svårt att välja. Ja det blev ett skrov på frasses oxå ska jag erkänna..
Inte det bästa för magen men gott ibland.

Nu ska jag bara mata och pussa hästarna godnatt innan sängen väntar..

So long!


 

Av Sara - 18 augusti 2010 18:59

http://www.maklarhuset.se/ViewObjekt.aspx?objektid=496669&view=Images


 


Idag hade mäklaren husvisning. Vi städade hela dagen, så fint blev det Sen for vi till ma och pa och åt middag medan husvisningen höll på.

Det var några familjer som kollat iaf..

Så nu får vi vänta och se..

Sen blir det väl lägenhet i stan, kan gärna bo centralt om vi liks ska bo i stan så.

Vi har ju älskade Malgonäs att fara till när vi vill ha lantluft..

och det vill vi ofta. Så bor ju hästarna kvar här i byn ett tag till och det är ju också landet. Behöver lite koskitlukt i näsan,

skogen och vattnet.

Tjao  

Av Sara - 17 augusti 2010 10:48

  

Dax att säga farväl till fina Roxie, som flyttar till en ny fodervärd.

Nu när sonen flyttar till utlandet.

Jag kommer att sakna våra springturer och ditt glada och positiva lynne.

Dina varma bruna ögon..

Tack fina Roxie för den här tiden och hoppas du får det bra i framtiden..

Puss på dig...



  

Av Sara - 16 augusti 2010 19:02

Några dagar på Malgonäs..härligt.

I helgen har det varit fullt hus med ungdomar..så vi fick låna friggeboden av grannen. Men roligt med ungdomar som fyller hela huset  .

Jag tycker så mycket om huset..naturen..malgomaj..lugnet..ja Malgonäs helt enkelt.

Började dagen med en joggingtur, skönt.

Sen lite slappa och en tur till Vilhelmina och Kefas.

Kefas är nått alldeles speciellt för mig.

Barnen är underbara!

Blir glad i hjärtat av deras berättelser, kramar och leenden.

Vi kollade hallonbuskar, maskställen och pratade om sommarlovet.

Sen vill jag ge tummen upp till nya Stenmans..som fått ett riktigt ansiktslyft.

Bra jobbat!

Nu är det kladdkakebak och surfande som gäller..

nice..



Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards