Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av Sara - 27 augusti 2010 23:37

 



Kan ni fatta..jag längtade efter snö och vinter idag.

Alltså, jag vill ha en lång lång sommar..men när det är så här kallt kan det lika gärna bli vinter direkt. Fryser aldrig mer än just kalla höstdagar.

Höst, redan i Augusti..rekord eller? Kalsonger och vantar fram..otroligt.

Fast jag vill ju inte klaga för sommaren har varit bra, men alldeles för kort. Var i skogen och grilla i kväll..sen hem och tog en varm varm dusch för att tina upp.

Igår hade jag en skön bastukväll hos en kompis.

Fatta hur skönt det är att basta. Min tornedalska ådra kommer verkligen fram.

Jag skulle kunna basta varje kväll det är lite kyligt ute. Läser en bok där det skrivs lite om bastu och björruskor. Tänk doften av björkris i en bastu,,mmm.

Björkruskor hade en betydelse.. Man skulle slå dom mot kroppen, så öppnades porer och man blev renare.

Min morfar var en hejare på att basta, 100 grader var inte ovanligt. Själv måste jag ut och andas mellan varven. Basta i fjällen en vinterkväll med månsken. Gå ut och ställa sig på bron, andas in kalluft och se ut över sjön..Underbart!

Ja det var bastuns lov..skriver kanske en dikt:)


Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards