Alla inlägg den 19 maj 2015

Av Sara - 19 maj 2015 15:46

 


Nu har Valentin och Bianca rest hem. Romeo, Constantin och Elena är tillbaka i Vilhelmina. Två sover på busstation och en i bilen. Romeo stannar 2 månader och de andra i en månad. Jag har varit och hälsat på dem. De är vid gott mod men har fått några problem. Constantins bil har gått sönder och nu behöver han få tag i en billig bil. Så ni får gärna komma med tips. Elena behöver nya glasögon då hon ser dåligt med dem hon har. Hon har också väldigt ont i tänderna och skulle behöva tandvård. De har sålt lite tidningar men nu har folk slutat köpa. En snäll människa bakade bullar och gav dem på busstation, en riktig vardagshjälte :-). Åk gärna förbi busstation och hälsa på dem en stund efter deras "arbetsdag" med att tigga. Det uppskattas. Det kan vara svårt att kommunicera men gester, lite fika eller bara ett leende kommer man långt på. Jag tänkte skicka pengar till Constantins barn i Rumänien men väntar på lite mer pengar. Ha en bra tisdagkväll!

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards