Alla inlägg under mars 2015

Av Sara - 3 mars 2015 20:21

 


Så mycket ondska, våld, lidande och misär det finns.

I vår värld.

I vår närhet.

Det kryper inom skinnet

Det kommer närmare

Vart vänder vi oss

När ångest, oro och sorg hotar kväva oss

När vi inte kan finnas där

När vi själv blir drabbade?

För mig finns det bara en väg

En väg som hjälper

För mig finns det bara en som kan ta bort min ångest

För mig finns det bara ett namn som lugnar mig

När jag inte kan förstå

När jag inte ser ett slut på all ondska

När jag känner mig maktlös

Jag tvingar ingen att tro på det jag tror

Jag säger inte heller att livet blir ett lyckorus

Jag kommer heller aldrig att förstå 

ondskan, lidandet, misären och sorgen som finns.

Men det hjälper att orka vidare

Det hjälper att dämpa ångest

Det hjälper att stilla stormen

Det hjälper en att ta nästa andetag.

Jag gör det varje dag

Viskar namnet Jesus

Jesus min räddning i alla stunder

Oavsett vad eller varför

(sara)

Av Sara - 2 mars 2015 19:48


 

Nu reser Mirella och Alin tillbaka till Rumänien. Deras dotter ligger på sjukhus. Jag letar en billig resa till dem på färja mellan Trelleborg och Rostock. Jag lider med dem i deras situation. De måste bo i bilen i Rumänien eftersom deras hus förstördes i en översvämning 2014. Det är kallt i Rumänien och de har fyra barn. Huset som Mirellas mamma och pappa bor i är väldigt litet och det ryms inte 8 personer där. De har fått rätt mycket kläder att ta med sig och jag är tacksam till alla som skänkt. De skulle akut behöva en GPS, så finns det någon som har en till övers tar de tacksamt emot. De känner sig osäkra på hemresan och hur de ska köra. Jag önskar jag kunde göra mer för dem. Ge dom ett hus och nya möjigheter.

Romeo åker också imorgon, vilket känns tråkigt med tanke på att han väntar på en tandläkartid,men läget är vädigt svårt för dem. De får så lite pengar per dag och frustrationen är stor. De här tre har blivit fina vänner och jag önskar dem lycka till i framtiden. Jag kommer att försöka hålla kontakten så gott det går. Är det någon som vill hjälpa dem på något sätt,hör bara av er.

De åker imorgon vid 10 tiden. 

   


Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards