Alla inlägg den 9 augusti 2014

Av Sara - 9 augusti 2014 22:31

Tänker på alla stackars människor i Irak som lider just nu. Som får fly sina hem, som får gömma sig för att överleva, som inte kan vistas ute på gatorna av rädsla att bli dödade.. Mina fina vänner där borta och alla jag inte känner.. Gud var med dom och ge dom tröst.. Kristna och muslimer som förföljs och riskerar att bli dödade om dom visar sig ute och som inte blir accepterade och får leva som fria människor.. Tänker också på läget i Gaza och alla lidande människor där.. Så mycket krig och hat i världen, så mycket förföljelse och död.. Sen all fattigdom som finns..Vad kan vi göra? Vi kan be. Vi kan visa medmänsklighet och kärlek. Vi kan tala gott om varandra. Vi kan öppna våra hem för ensamma, flyktingar och utsatta människor. Vi kan sända gåvor till drabbade områden och människor.Och en del av oss kanske reser dit och hjälper på plats.. Men först och främst, se din nästa och sprid kärlek omkring dig..

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards