Alla inlägg under september 2014

Av Sara - 7 september 2014 19:30

Det blev inte sista doppet igår.. Jag är helt såld på att bada.. Badade utanför Tärna, sagolikt vackert och sagolikt skönt vatten.. Trevlig helg med trevligt sällskap..
Köpte första julklappen i Hemavans galleria och drack en latte med brudarna.. Har nu rensat alla kantareller och laddar för en ny vecka.

Av Sara - 7 september 2014 01:16

Förmodligen årets sista dopp blev det idag efter ett antal timmar i skogen. Underbart skönt fast lite kallare än vad jag blivit bortskämd med i sommar. Vi hade en fin dag i skogen och hittade efter ett tag rätt bra med kantareller, känns skoj. Trevligt sällskap, kaffe och fint väder var pricken över I:et. Till middag blev det nyskjuten, grillad älg och nyplockade smörstekta kantareller..mmm.. Nu dags att sova efter mycket surr..

Av Sara - 5 september 2014 22:25

Jag och Ulrika drog till Fräkenvik och Helen ikväll.. Vackert ställe och underbart att träffa Helen igen. Nu är vi mätta efter älg och blåbärs paj.. Siktar på en kvällspromenad nu. Imorgon ska vi leta kantareller :-)

Av Sara - 3 september 2014 20:26

Var ner på Wilma Asyl en stund ikväll.. Träffade en massa fina människor,diskade och drack kaffe.

Vilket fantastiskt jobb dom gör där,jag är imponerad. Där får människor från alla länder känna sig välkomna, träffas och handla kläder billigt. Gör ett besök där en onsdag kväll och lär känna våra nyanlända.

Dom har så mycket att ge oss. Vill du skänka kläder eller annat till dom så ta kontakt och fråga vad dom behöver.

En del som kommer hit har ingenting med sig utan har fått fly från allt.

Lär känna dom och du kan få underbara nya vänner som lär dig om tex nya maträtter eller andra kulturer.

Det berikar och ger mycket tillbaka.








     

(Bilderna har inget med Wilma asyl att göra)

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards