Alla inlägg den 19 september 2014

Av Sara - 19 september 2014 22:37


   Läste ett kanonbra inlägg ikväll som min kära kusin lagt ut om flyktingar och SD och blev taggad att skriva igen Ja jag vet det är ett av mina favoritämnen att ta upp..men jag gör det igen.

Jag kommer aldrig att köpa kommentarer som att

"vi tar emot för många flyktingar"

" vi har inte plats för dom" 

"dom tar våra jobb"

"Dom tillför inget"

"vi får en massa import av islam som skapar grogrund för terrorism i Sverige"

"dom är orsaken till att äldre får sämre vård"

"vi kan hjälpa dom på plats istället"(det kan vi också göra men inte istället)

"vi kan inte ta emot fler"

Jag tycker inte illa om folk som röstat på SD utan jag tycker synd om flera av dem.

Jag förstår att en del gör det för att dom är besvikna på politiken eller för att dom är rädda om sitt eget..

MEN

Det är inte flyktingarnas fel att dom är tvungen att fly från krig och död.

Det är inte flyktingarnas fel att vi inte får jobb eller de äldre inte får vård

OCH

Vår välfärd blir inte sämre för att vi öppnar våra hjärtan och visar medmänsklighet 

TVÄRTOM

Ge och du får så mycket mer tillbaka

Ta hand om din medmänniska och du blir en ännu bättre människa

Sluta prata siffror,se människan!

Folk lider och vi kan inte bara titta på och tänka på vårt

En dag kanske vi står där och behöver en öppen dörr och någon som tar emot oss

Stäng inte dörren

Stäng inte ditt hjärta

Se det lilla barnet som gråter när mamma och pappa blir dödade framför hennes ögon

Se kvinnan som slits från sina barn eller våldtas framför sina kära

Se mannen som flyr med sin familj i ett sista försök att rädda dom

Se den unga pojken som springer för sitt liv med skott vinandes omkring sig

Se den fasansfulla tortyr som utspelar sig i fängelset

Se raden av människor som kallblodigt mördas utan anledning

Se barnen som säljs till prostution

Se rädslan för kriget

Hör ljudet av bomber 

Känn rädslan som kryper inpå dig dygnet runt

Rädslan att du eller dina barn ska dö av nästa bomb

Kan du sen stänga dörren 

och säga att vi har inte plats för dig

Res tillbaka till ditt eget land

När dom lyckats fly till ett tryggare land

Kan du det?

Vill du det?

   

       




Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards