Alla inlägg den 30 september 2014

Av Sara - 30 september 2014 21:54

Nu ska jag ta tag i insamling av pengar och grejer till Bolivia. Jag skriver på bloggen. Jag ska prata i kyrkan och på skolan så får vi se vad som händer. 

Jag ska samla in pengar till Familjen Vallejos som jag skrev om tidigare.

Har nu fått ett bankgironummer som pengar kan sättas in på.

bankgirot 545-0200 Skriv på inbetalningen nr. 87 Maritza Vallejos

Är någon intresserad av det hör av er till mig först.

Familjen Vallejos

  Mamma heter Maritza Vallejos. Hon har fyra barn och har haft två män som har övergett henne. Mamma fungerar inte och barnen måste sova och äta på golvet,eftersom de inte har sängar. Mamma vill ge bort sina barn eftersom hon inte vet hur hon ska skaffa mat till sina barn. Hon är deprimerad. Det är en familj som lider mycket och behöver hjälp. Hjälpen kommer att gå först till barnens mat och skolmaterial. Dessutom vill vi skaffa sängar så de inte behöver sova på golvet.

Namnen på barnen är:

Luis Mario 8 år, Carlos Daniel 5 år, Rosa Mari 3 år och Rosi Bethlehem 8 månader.

Jag hoppas kunna besöka familjen när jag åker till Bolivia. Annars får missionär klas-Gunnar hålla mig uppdaterad.

Sen kommer jag med största sannolikhet att besöka Delia som jag samlade in pengar åt sist jag var i Bolivia. De pengarna kom till stor användning och jag hoppas kunna ta bilder på hennes nya hem som hon kunnat bygga upp tack vare insamlade medel.

    

Jag tänker ta med mig leksaker,kritor,block och annat som kan vara roligt för barn. Vill helst ha små förpackningar så jag jag kan packa väskan full till så många barn som möjligt. Så vill du köpa kritor,leksaker etc och skicka med hör av dig! Eller nått du har hemma som inte är utslitet eller trasigt..

Har du tips på var jag kan få tag i någon begagnad(eller ny) mobil eller mindre dator så hör av dig. Mobilen måste vara android eftersom den ska användas till skype etc..

Och har du tips på var jag kan få tag i en rullstol vore det toppen.

Jag åker den 9/11 till Stockholm och efter lite sömn på Arlanda vidare till Peru.

Jag kommer att blogga under resans gång

"Man blir glad av att ge"

Kram


Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards