Alla inlägg den 8 juli 2012

Av Sara - 8 juli 2012 21:23

 




Har varit på Lapplandsveckan i helgen och det känns alltid bra att få en dos lappis..gillar atmosfären, männniskorna, Gudstjänsterna och så solen(som var med i helgen) förstås..

Nu ska jag vara lite personlig och när jag är det så hoppas jag att kanske kunna hjälpa någon..

Livet är ju inte så enkelt som ni vet men spännande ändå.

Jag har haft en inre kamp om ett val jag måste göra och så innan helgen hade jag 3 valmöjligheter, där jag måste besluta mig för ett av valen.

Alla 3 valen var dåliga men jag måste välja ett så bildligt talat så befann jag mig i återvändsgränd, där man inte kan gå tillbaka för den vägen har någon låst och du har 3 vägar att välja på men i varje vägs ände väntar någon som vill fånga dig.

Så jag insåg att enda möjligheten var att lämna allt åt Jesus. Jag bokade tid hos en själavårdare,en "lyssnare" och vi pratade länge. Hon sa nått bra som verkligen hjälpte mig.

Vad du än väljer så måste du kunna förlåta dig själv och inte skuldbelägga dig själv hela tiden.

När du väljer så finns det en som förlåter och förstår din situation.

Så jag tog ett beslut och valde en av vägarna och HAN var med mig hela tiden och jag kan förlåta och älska mig själv trots allt..

Det är fantastiskt att gå med Jesus, han finns där när jag faller, faller igen och igen..och han slutar aldrig älska mig.

I natt ska jag sova gott  

Imorgon är en ny dag..med nya möjligheter och nya "kämpigheter"..

Kram på er

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards