Alla inlägg under juli 2019

Av Sara - 31 juli 2019 22:36

Livet här och nu
Lev det fullt ut
Fånga dagen
Den vackra naturen
Fina möten

Livet rusar snabbt
Dagar går och läggs till år
Förändringar och nya vyer
Hinner du med

Att leva i nuet
Är en konst
Att vara tacksam för det lilla
Att ta vara på lyckostänken

Förlåta, försonas
Livet är för kort
Slösa det inte på
Små dåliga bagateller


Av Sara - 25 juli 2019 21:08

För mig är nog den vackraste platsen av alla, Kultsjödalen. När jag kör från Vilhelmina till Stekenjokk njuter jag varje gång. Sommar, vinter, vår och höst, vackra på olika vis. Från Trappstegsforsen och uppåt är det magiskt vackert. Alla fjäll, det klara vattnet. Idag körde vi upp till Stekenjokk och Saxån. Henny fick gå sin första lilla fjälltur. Solen lyste, det blåste lite lagomt och vattnet var underbart. Jag sparar den här dagen i mitt minne. Blir alltid lika betagen, hur ofta jag än åker hit. Tacksam för familjen, naturen och solen.

Av Sara - 8 juli 2019 19:50

Så stark drar den dig
Som en eld som bara fortsätter brinna.
Lika varm som första gången du gick nära.
Du vill springa och samtidigt stanna.
Stanna kvar och låta elden ta dig.

Fylld av känslor starka som granit.
Vill du fly till en plats
där inget kommer i vägen
Där inget kan ta värmen ifrån dig.
Så du stannar kvar
Och låter lågorna komma allt närmare.



Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards