Direktlänk till inlägg 9 januari 2016

Vinter i Hova

Av Sara - 9 januari 2016 10:06

Skönt med vinter här i södern. Julen har bara rusat iväg och jag har fått ha mamma,pappa och syskon här, vilket har varit roligt. Uthuset brann upp under julen och det var full uttryckning här en natt med brandkår, polis och ambulans. Blev bla av med all ved, men lyckades fixa nytt. Hann också rädda bilarna som var parkerade nära. hade kunnat gått mycket värre, så är tacksam att det gick så pass bra. Jobbar för fullt och mannen bortrest. Eldar i kökspannan så den går varm. Igår följde jag med min bror och fru till tiggarna här i området. Det var ett intressant möte där vi fick ta del av deras situation. En vänlig kvinna har upplåtit sin stuga till dem så de slipper sova ute i bilar och frysa. Sen har jag haft kontakt med tiggarna i Vilhelmina. Mirella ringde först och hon verkar inte må bra. Romeo har också ringt och frågat om jag vet av något boende. Det är kallt i Vilhelmina. Jag vet att någon av dem fått tillfälligt boende någon natt och att de också sovit på busstation. har varit mellan 3-6 tiggare. Sen fick jag veta att de blivit utkörda från busstation i denna stränga kyla, vilket oroar mig. Jag har pratat med några underbara medmännniskor i Vilhelmina som verkligen vill hjälpa och gör så gott de kan. men det skulle behövas en hjälpgrupp som i tex Umeå för att hjälpa tiggarna, så inte några få ska behöva dra hela lasset. Jag önskar er alla en underbar dag!!

   

 
 
Bibbi

Bibbi

1 mars 2016 15:47

Vilka fina bilder. Är de från Slätte?
Synd att ni inte trivs i Hova......
Kram Bibbi

http://www.bibsan.cybersite.nu

Sara

3 mars 2016 21:45

Alla platser har något fint. Jag tycker inte att Hova är fel på något vis. Du är ju tex en bra sak med Hova :-) Vilhelmina är ju något extra, men det beror mest på att jag bott där störst del av mitt liv och att man hunnit skapa sammanhang på en plats :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - Lördag 4 maj 17:28

Nu har jag fått åka Moto, en motorcykeltaxi. Finns massor av dem här. Vi passade på att ta den taxin när vi handlat på supermarket och tjejerna var i skolan. Vi har firat i dagarna tre. Först Henny och igår var det Benjamins tur. Det kom ett helt g...

Av Sara - Torsdag 2 maj 15:43

Vilken fest det blev igår. Vi började dagen med att gratta Henny på sängen. När Benjamin kom hem gick vi ut för att köpa en rullväska till Henny. Den ska hon ha alla sina skolböcker i, då hennes nuvarande ryggsäck blir väldigt tung med allt skolmater...

Av Sara - Onsdag 1 maj 04:30

Idag var det så varmt. Jag och Frid tog en promenad till lekparken. Han fick ha med sig sin "lonchera"(matlådan) Så nöjd över att få packa sin "lonchera" och sen sitta och äta på lekparken. Frid tycker att vi har en egen förskola på dagarna. Att d...

Av Sara - Tisdag 30 april 05:35

   Medan vi befinner oss i de lite finare och rikare kvarteren, statspulsen och en plats där det aldrig är tyst under dygnets 24 timmar. Så befinner sig Benjamin i norra Peru, besöker människor i hus eller snarare ruckel, i bergen. Han tolkade på en ...

Av Sara - Söndag 28 april 01:09


Trötta barn idag. Vi försökte ta oss ut, men fick ställa in. Tur vi har takterrassen. Så en heldag på takterrassen blev det. Barn kan roa sig i timmar med två larver de hittar i en blomma. Larver som äter upp och förstör blir två små gulliga djur man...

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards