Alla inlägg under maj 2014

Av Sara - 10 maj 2014 06:15

Ofrivilligt vaken sen 4 tiden imorse..nu har två timmar passerat. Typiskt en lördag morgon. Sitter i den super sköna och fina fåtöljen vi fick av mor o far igår.. Funderar över livets stora gåtor.. I helgen ska jag vara barnvakt, gå till kyrkan och kolla in lite loppis. Skönt att vara ledig och kunna lägga sig en stund igen om jag vill.. Önskar er en fin helg. Kom gärna till pingst kyrkan där ungdomarna står för programmet i helgen med sång, musik och tänkvärda ord.. Lägger ut en så bra bild/text jag såg på facebook igår. Så sant, så tänkvärt. Kram

Av Sara - 9 maj 2014 07:16

"Av hans fullhet har vi alla fått, nåd och åter nåd"


Av Sara - 8 maj 2014 22:08

Bra slut på dagen blev det i alla fall.. Gratulerade finaste Sofie.. Nu längtar jag efter sol och värme, hoppas det inte är allt för långt bort..

Av Sara - 8 maj 2014 21:59

Ibland ryker även mitt tålamod. Jag vet det är mänskligt, så varför känner jag mig misslyckad när det händer. Jag vill alltid ha lösningar på problem och ett omättligt tålamod.. Men jag är bara människa, bara att inse sanningen..även mitt tålamod flyger iväg och landar långt bort.. Bara till att
samla nya krafter och ny energi, spotta i nävarna och möta en ny morgondag :-)..

Av Sara - 4 maj 2014 13:25

Jag är en människa som i största möjliga mån vill ha fred med alla.. Men när orättvisor begås har jag svårt att vara tyst. Speciellt om det gäller barn eller människor som behandlas illa pga hudfärg eller handikapp.. Jag är nog rätt lik min far på det sättet. Jag vill att alla ska behandlas med samma respekt. Ibland tar folk illa upp av vad jag skriver, men jag står för mina åsikter. Jag har alltid varit stolt över att bo i sverige och stolt över att vara svensk.. Men tyvärr kan jag inte säga att jag är det längre.. Orättvisor begås i alla länder och människor behandlas så illa. Så kommer det alltid att vara. Men om vi vågar säga till och vågar agera så blir det ändå en bättre värld att leva i. Våga säga nej, våga stå emot och våga ifrågasätta! Det blir ringar på vattnet som sprider sig och växer.. Jag tycker det är ett bra initiativ att ha en demonstration mot SD och deras åsikter.. Det är bra när människor hjälper en utsatt människa som ska utvisas till sitt hemland..listan kan göras lång.. Då känner jag mig stolt att vara svensk.

Av Sara - 3 maj 2014 17:50

Tittar på gamla bilder och hittade några roliga med Amelia..

Hon är den sötaste,roligaste,busigaste,klokaste och snällaste dotter man kan ha..

               

Av Sara - 3 maj 2014 15:05



Jesus, died for us, because he loved us so much. He did it because he want to give us chance to have a better life. Do you want to have what he want to give you? Do you want to have him in your life?

 If you accept Him into your life and accept his outstretched hand to get eternal life with Jesus. He is the one who helped me to survive it all and he gives me strength every day. He is the only one who can save our world if we only want to receive the help he offers us.

 

 

Av Sara - 3 maj 2014 09:51



 

Under några dagar har jag känt en stor vrede och besvikelse över hur Sverige hanterar flyktingar och människor från andra länder. Människor i Sverige med noll samvete. Hur kan man ens tänka tanken på att skicka tillbaka små barn som har sin enda trygghet här i Sverige. Jag tänker på två fall som skrivits om i tidningen.


http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnytt/maria-utvisas-med-familj-hon-inte-kanner


 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18800107.ab


Är verkligen inte Sverige skyldiga att följa barnkonventionen??

Punkt 3: Barnets bästa ska komma i främsta rummet vid alla beslut som rör barn.

 Punkt 6:Alla barn har rätt till liv, överlevnad och utveckling.

 Punkt 22: Ett flyktingbarn har rätt till skydd och hjälp.

 Punkt 26: Varje barn har rätt till social trygghet.

 Punkt 46-54: En stat blir bunden av barnkonventionen genom att ratificera den.


Men inte nog med det så upptäcker jag mer och mer rasism här i lilla Vilhelmina, det är skrämmande!

För någon dag sedan så höjde dom priset på kaffe efter klockan 19 på ett cafe bara för att dom ville ha ut alla flyktingar. Dom kommer till detta cafe varje dag och köper sitt kaffe, sitter och umgås och bidrar med pengar. Det kanske är deras enda mötesplats. Dom går dit för att  kunna ha lite roligt, träffa vänner och slippa tänka på allt jobbigt för en stund. En personal sa att han ville sparka ut dessa människor. 

Jag hör och ser den dolda rasismen och det gör mig så ledsen. 

Visst, det finns många som ser dom som människor med samma värde som alla andra och behandlar dom med respekt. Men det här måste lyftas upp.

Snart blir det demonstration här i Vilhelmina mot SD men vi måste också i vardagslag vägra acceptera att sånt här händer.

Försök att för en stund tänka dig in i deras situation.

De flesta vill inte lämna sitt land,sin familj och de har djupa sår efter tortyr och förföljelse.

Sen möts dom av människor som inte vill ha dom i Sverige. De bär på en rädsla att bli utvisade och många mår väldigt dåligt.

"Allt vad du gör för en av dessa mina minsta,det gör du för mig"(Jesus)

                 

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards