Alla inlägg under maj 2014

Av Sara - 24 maj 2014 00:05

Har nu krypit under täcket på golvet i köket hos min fina underbara vän Annica.. Östersund första stoppet på min resa. Haft ett långt samtal vid köksbordet, lisa för själen.. Imorgon bär det av mot Kil.. Ser verkligen fram emot att träffa Benjamin och Sofia. Jag behöver verkligen några dagars semester och hoppas förstås få ta första doppet. Idag var det karneval, flera hundra barn tågade genom Vilhelmina..mäktigt. Ta vara på livets små stunder och var tacksam även när det är svårt..dagens reflektion. Jag är så innerligt tacksam för min tro som bär mig genom allt i både glädje och sorg.. Kram

Av Sara - 22 maj 2014 12:27

Vi har det toppen vid Rönnäsbäcken, jag och fyra ungdomar.. Dom roar sig glatt med att klättra och upptäcka omgivningen.. Fint ställe :-)

Av Sara - 20 maj 2014 19:34

Vilket fantastiskt initiativ att göra palt mot rasism.. Jag hann ner en sväng på folkets hus. Orkade dock ingen palt då det var palt till lunch på alla skolor idag. Bra underhållning och mycket folk på folkets hus. Såg inget av Jimmie Åkesson som höll till nere på icatorget..men inget jag saknar heller.

Av Sara - 18 maj 2014 19:57

En dag när jag körde från jobbet satt en mamma på trottoaren med sitt lilla barn i famn och flera små tunna påsar med mat i.. Maten hade ramlat ut och påsar gått sönder. Jag vände om och erbjöd skjuts.. Då visade det sig att hon precis anlänt till Vilhelmina. Hon kom från Syrien. Hon visade sin nya adress som hon hade på ett papper.. När vi kört en bit såg jag resten av familjen, man och några barn till, med fler påsar.. Efteråt kände jag ilskan komma.. Hur tar vi emot dessa människor?? Jag ringde migrationsverket och sa vad jag ansåg om saken. Dom kommer utan det mesta, vet inte var dom ska och behöver hjälp vid ankomst.. Välkommen till Vilhelmina, hoppas ni ska trivas här, känna er trygga här och få många nya vänner!!
På fredag morgon var vi med högstadiet på en stark föreläsning av en som överlevt förintelsen..
Han som hade föreläsningen var 89 år och till avslut sa han bla..
"Ingen kan hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon"
Idag har vi haft en underbar dag. Varit till Krontjärn och njutit av solen.
Var rädda om varandra..

Av Sara - 13 maj 2014 18:01

Idag när jag skulle ut och rida möttes jag av två små svarta lamm. Det finns två får i stallet som väntat på babysar.. Jag tänkte ta in hästen då jag såg två till alldeles nyfödda lamm, vita med lite brunt.. Ville inte stressa den nyförlösta mamman så jag skippade ridturen. Men en upplevelse att få se dom.. Bilderna blev inte bra för mammorna ville ha all uppmärksamhet..

Av Sara - 12 maj 2014 22:15

Vilken vacker natur vi har ändå.. Tog en kvällspromenad efter Volgsjön.. Svårt att gå in igen. Är sommaren äntligen på väg? Var på femårskalas ikväll, Erik fyllde hela fem år. Tog tyvärr inga bilder med min kamera.. Men en stor och god femårs tårta fick vi smaka på..gott gott..

Av Sara - 11 maj 2014 16:11

Dagens Guds tjänst var mycket bra. Ungdomarna har haft ungdoms helg i helgen och avslutade med en härlig Gudstjänst.. Mycket folk och skön stämning...

Av Sara - 10 maj 2014 19:02

Mys i soffan med ostkrokar och trolltyg i tomteskogen :-)

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards