Alla inlägg under april 2013

Av Sara - 21 april 2013 08:17

Att älska dig själv är din viktigaste gåva till andra.
Att älska sig själv är att vara hel som människa. Att acceptera den jag är och både ta emot och ge kärlek. Att inte se på sig själv med förakt utan med en stor portion tålamod och en smula humor. Då går jag en stor gåva att dela med mig till andra.
(Helena Boberg Oscarsson)

Av Sara - 20 april 2013 16:25

Jag går sällan tomhänt ut ur second hand.. Men känns som när man lägger en slant i kollekt boxen i kyrkan.. Pengarna går till behövande.. Jag kan behålla det jag köpt eller lämna tillbaka till second hand.. Idag blev det en klänning och en tunika för 70:-..

Av Sara - 19 april 2013 20:50

Jag blir alltid varm i hjärtat av att få se er..träffa er.. prata med er..

Ni ligger närmast mitt hjärta för alltid..

     

Av Sara - 13 april 2013 22:39

En skön lördag.. Att få sova en morgon utan att väckarklockan ringer..kliva upp o äta frukost utan stress.. Åka iväg på second hand,dricka kaffe med vänner.. Träna med sin älskade dotter på gymmet..Dricka Eritrianskt kaffe hos en annan vän..Sitta i soffan och bara slappa.. Äta fisk till middag.. Gå ut och hälsa på en ny vän..dricka te.. Strosa runt lite..Gå in på pizzeria o säga hej.. Hemma igen o soffan igen Fundera på att gå och lägga sig.. En bra dag mitt i livet.. Intressanta möten..intressanta samtal..Ha en skön söndag imorgon alla fina människor.. Kram

Av Sara - 11 april 2013 19:34

Porslins splitter när koppen träffar väggen.
Ilskan vill ut.
Som när man krossar äggen
Kommer det till slut

Det som rispar din själ
Det som svider
Du vill allt väl
Men du kan känna att det lider

Se framåt och börja gå
Fast vägen är ojämn och svår
Ljuset skymtar och vad du ska få
Väntar på dig där du går
(Sara)

Av Sara - 10 april 2013 12:00

Blir glad när den blommar..

Av Sara - 10 april 2013 11:56

Jag får aldrig nog av solen.. Njuter alltid av solvärmen.. Tänk snart åker jag runt i Europa..längtar. Vi ska till Gdansk, Auswitzh, Wien, Venedig, Rom, Florens, Paris, Hannover.. Ska bli spännande. 700 mil med buss, elever och kollegor.

Av Sara - 5 april 2013 21:11

 




Jag är så tacksam.

Du finns alltid hos mig.

När livet är så mörkt att jag inget ljus ser, så finns du där och tårkar mina tårar.

När livet leker och det spritter i kroppen, då ler du med mig.

Du sviker aldrig.

Du lämnar mig aldrig.

Du viskar stilla, Jag älskar dig!

Även när jag inte är värd din kärlek, när jag misslyckas och faller.

Du står alltid vid min sida och älskar villkorslöst.

Jag är så tacksam Jesus!

Tack att Du gett mig mod.

Tack att du viskat mitt namn.

Tack för din gränslösa kärlek.

Tack!

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards