Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Sara - 3 juni 2012 14:54

Har precis kommit hem från Pingstkyrkan..som en enda stor familj med mycke värme och fina människor.

Hade en kort text på söndagsskolan idag.. Pratade om att församlingen är som en kropp där alla delar behövs. Jesus är huvudet och vi är kroppen. Om en arm blir bruten så struntar vi inte i den, utan resten av kroppen hjälper till och gör lite extra medan armen blir frisk igen. Precis som vi människor..Om någon mår dåligt eller inte orkar då får de andra hjälpa och stötta extra mycket. Sen pratade vi om de olika gåvor vi har, vad vi är duktiga på. Frågade barnen och någon var bra på att stå på händer, dansa, rita, leka med bilar, skruva i bilar, spela piano, spela fotboll, cykla osv.. I en församling är den som predikar, sjunger, diskar osv lika betydelsefulla.

   

Bilder från en annan Gudstjänst..


Sen lägger jag ut en filmsnutt från Volgsjöskolans carneval..jättefina barn!


Ha en fortsatt bra söndag trots vädret..finns ju annat att glädja sig åt 

Själv funderar jag på att träna eller inte... 

kram  
   

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards