Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Sara - 5 mars 2012 16:57

 



"Bli vän med problemen i ditt liv. Även om många saker känns fel, kom ihåg att jag är allsmäktig över allt. Jag kan låta allt samverka till det bästa, men bara om du förtröstar på mig. Varje problem kan lära dig något, och förvandla dig bit för bit till att bli det mästerverk jag har skapat dig att vara. Samma problem kan bli ett hinder som du snubblar över, om du börjar tvivla och känna trots. Valet är upp till dig, och du kommer att behöva välja många gånger varje dag om du ska lita på mig eller trotsa mig. Bästa sättet att bli vän med sina problem är att tacka mig för dem. Denna enkla handling öppnar ditt sinne för det fördelar som kan komma av dina svårigheter. Tala om dem för mig så jag kan omsluta dem med min kärleksfulla närvaro. jag kommer kanske inte att låta problemen försvinna, men min vishet kan göra att något gott kommer av dem"



 

Dagens text..skrivet från min andaktsbok jag fick av mina föräldrar på min födelsedag..Tänkvärt.

Inte direkt enkelt att tacka för sina problem. Man vill ju hellre beklaga sig och ha det bra hela tiden..men så är ju inte livet..det vet vi ju om.

Tur det finns mycke som är bra också  .

Snart ska jag iväg o köra ett träningspass..men först ska jag skölja ur den nya hårfärgen..hoppas det blir bra.

Ha en toppenkväll!!

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards