Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Sara - 2 mars 2012 21:51




Vem dömer mig hårdast?

Vem lägger på mig den största skulden?

Vem ger dom tuffaste kraven till mig?

Vem klandrar mig mest?

Jag själv.


När jag gick hos en kurator för drygt ett år sedan så sa hon att "du dömer dig själv hårdast" och så är det faktiskt.

Jag får påminna mig själv varje dag att det finns förlåtelse och att jag är värdefull..och jag vet ju att det är så.

Det finns mycket som ger skuld.. skilsmässa, otrohet, misshandel, droger, kriminalitet, misslyckad som förälder, skitprat, att inte räcka till, lögner, avundsjuka mm mm mm...listan kan göras lång och se olika ut för olika människor.

Du vet vad som skuldbelägger dig och du kanske dömer dig själv hårt...

Men alla har ett värde, även du!

Ingen är perfekt och alla kan göra fel..

Vi är bara människor..

"All min skuld förlät han mig"



Av Sara - 2 mars 2012 13:39

   



Precis innan avresa till Lycksele så ringer kvinnan som ska köpa hästarna..Hennes man hade fått nått fel med hjärtat så det blev inget av med hästarna idag..

Så kan det gå, plötsligt händer nått och alla planer ändras.

Känner medlidande med henne..och så känns det svårt att återigen få vänta och se..vad händer nu..

Ska hon ta hästarna eller måste vi börja om igen att annonsera osv..

Stackars Amelia som får dra det tyngsta lasset nu. Önskar jag kunde släppa allt och vara där och hjälpa till.

Men vad gör man när man har ett jobb att sköta..inte enkelt.

Men vi ska inte oroa oss för morgondagen..hoppas allt löser sig.

Så istället för att dra till Lycksele blev det solning på balkongen..

Solen är ju som sagt underbar och den kan verkligen få en glad.

Borde väl ta mig ut på en promenad oxå i det vackra vädret.

Nu är våren på väg och det gillas skarpt..

Till alla där ute..njut av helgen och det vackra vädret..!

 

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards