Alla inlägg den 19 december 2012

Av Sara - 19 december 2012 09:54

Varför ska kvinnorna så ofta framstå som sexobjekt?

Blir spyless på det..

I reklam, i musikvideos osv osv..

Vad lär vi våra flickor..

Om du är sexig då når du långt..

Du behöver bara klä dig utmanande och vicka på höfterna så är du populär..

Och visst alla vill vi väl ha uppmärksamhet och höra att vi är vackra och attraktiva.

Men varför måste allt vara så sexfixerat???

Blev prat om Gagnam style i personalrummet.. En låt som de flesta från liten till stor nynnar o dansar till..

Likaså jag, jag har dansat runt i tvrummet till Gagnam style.. men även den ska ju förstås innehålla "sexy lady"..

Nu har en parodi på den kommit..farmer style..ett bra alternativ till allt med lättklädda korkade kvinnor,,



Av Sara - 19 december 2012 09:54

Varför ska kvinnorna så ofta framstå som sexobjekt?

Blir spyless på det..

I reklam, i musikvideos osv osv..

Vad lär vi våra flickor..

Om du är sexig då når du långt..

Du behöver bara klä dig utmanande och vicka på höfterna så är du populär..

Och visst alla vill vi väl ha uppmärksamhet och höra att vi är vackra och attraktiva.

Men varför måste allt vara så sexfixerat???

Blev prat om Gagnam style i personalrummet.. En låt som de flesta från liten till stor nynnar o dansar till..

Likaså jag, jag har dansat runt i tvrummet till Gagnam style.. men även den ska ju förstås innehålla "sexy lady"..

Nu har en parodi på den kommit..farmer style..ett bra alternativ till allt med lättklädda korkade kvinnor,,



Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards