Alla inlägg den 1 december 2012

Av Sara - 1 december 2012 23:12

Lägger ut 1 klipp till..;)

Av skönsjungande Lisbeth




Av Sara - 1 december 2012 20:10

Julfest på Pingstkyrkan..vilken fest, helt fantastiskt..

Dramagruppen About Jesus,,"Abbe" gjorde ett toppenbra drama om Jesu födelse a´Kalle ankas julspecial..

Men jag lägger ut lite bilder o filmklipp så får dom tala för sig själv..

                         













l

Av Sara - 1 december 2012 13:43

 



Jag fattar inte riktigt hur fort det går..helg igen och igen och igen..

Men dom tar slut lika fort..

Jag har gjort lite adventsfint med ljus, gardiner o sånt som hör till..

Jag kan sakna jularna när barnen var små emellanåt..Denna förväntan som började redan med första lucköppningen och sen stegrades för varje dag..

Nu är det ju inte samma sak, men mysigt med alla ljus och adventsstjärnor som lyser i fönstren..

Snart ska jag iväg på Julfest på Pingstkyrkan, det blir skoj..

Och ikväll blir det nog soffan igen..

Sen tränar jag på att vara tacksam och inte klaga eller bli grinig för att vädret är för kallt, för blött, för grått, att bilen är dålig, saker tar energi, saker inte blir gjorda, saknad, trötthet osv osv.. Istället försöker jag plocka fram det positiva och tänka positivt.. Det går om man anstränger sig..

Det går att förändra mycket med tankens kraft..

Tänk positivt!

Älska dig själv som du är!

Förlåt dig själv!   

Och var tacksam för det du har..

Ha en skön advent o 

kram..

 

cocacolagranen i Bolivia

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards