Alla inlägg under maj 2012

Av Sara - 15 maj 2012 21:08

 


       

Grillade för första gången det här året i helgen

Kallt men gott.

Men idag har värmen kommit och fler grillkvällar hoppas jag på.

Gillar småbåtshamn... vatten, fågelsång och eld.

Har fått ett nytt program på gymmet som jag testade ikväll..skoj..

Våren är verkligen på gång..ska ta o köpa en mjukglass och njuta av solen i helgen om värmen håller i sig.

Snart är det dags för Benjamins bröllop , fixa mat, serveringspersonal(grejat) och fina kläder..

Men först är det bal och student..

Mycket händer i Juni 


Av Sara - 9 maj 2012 09:42

 



"Var inte så hård mot dig själv. Jag kan få något gott att komma även från dina misstag. Ditt begränsade sinne vill gärna se bakåt och vill få beslut som du ångrar ogjorda. Detta är ett slöseri med tid och energi och leder bara till frustration. Släpp taget om dina misslyckanden istället för att älta det förflutna. Se på mig i förtröstan och förvänta dig att min oändliga kreativitet kan göra ett vackert mönster av både goda och dåliga val. Eftersom du är människa kommer du att fortsätta göra misstag. Att tänka att du borde leva ett felfritt liv är ett tecken på stolthet. Dina misslyckanden kan bli en källa till välsignelse, som gör dig ödmjuk och ger dig empati för människor i deras svaghet. Det bästa av allt är att misslyckande gör det mer tydligt hur beroende du är av mig. Jag kan låta något vackert komma ur dina misslyckanden. Lita på mig och se vad jag kommer att göra".


     

Av Sara - 7 maj 2012 10:22

     


Accept me for what i am

Love me as long as you can.

Then you will finally see

How strong my love can be


I´m destined the way i am

I see no hassle with that

T´hats the thru from above

Everyone have to bear this fact


Everyone differs from others

Like me, so don´t bother

No one can be like me

And i cant be like thee


So accept me for what i am

I am real and like no fakes

I think im a good person

For lord never make mistakes

(okänd)




Av Sara - 6 maj 2012 15:05

Att gå till kyrkan är som att träffa sin familj..så sköna människor..gamla och unga.

Idag hjälpte jag till med ett minidrama där jag var tolk åt Hurvas som tänkte bada i dopgraven..


Sen var det söndagsskola och pastor Rolf berättade om dopet och sen blev det lekar..


 

Efter Gudstjänst så var det full huggning med att servera och diska..

En trött lillkille somnade sen så fort vi kom hem..så nu är det alldeles tyst här hemma.

Jag borde förstås ta itu med disken här hemma också..inte lika kul som att diska i storkök men ett måste.

Hinner kanske med ett träningspass också ikväll..skulle jag behöva faktiskt.

Har inte tränat på 2 dagar och värken börjar ge sig till känna.

Gruvar mig för att kliva upp kl 5 imorgon men vardag är vardag..så just do it..

Ha en skön fortsatt söndag.

kram
     

Av Sara - 5 maj 2012 10:35

 



Känslor

Varma kalla

Upp och ner

Dom kan svalla

Och ångest ger


Lugnt och stilla

Eller fullt kaos

Riktigt illa

Ta en paus


Förståndet säger ett

Känslorna något annat

Det kan bli hett

Och tiden har stannat


Känslor kan bli för mycket

Och till slut

Känner man trycket

Som vill spränga sig ut

(sara)


   


Av Sara - 4 maj 2012 21:38

 



Jag har alltid tyckt om att träna och röra på mig..i skidspåret, jogga, rida, vandra, simma, träna på gymmet osv osv

Och jag vet att jag kan bli fanatisk i min träning.. Men jag gillar det verkligen.

Men det ska finnas en balans i allt man gör förstås.

Men när man mår bättre och värken nästan försvinner..kan det väl inte vara så fel ändå?

Fast jag borde träna i att ta det lugnt också..bara softa.

När solen kommer fram är det inte så svårt..då älskar jag att sitta i solen och bara vara..

I helgen ska jag ta det lugnt med lillkillen..promenad till second hand, sova, läsa, leka med honom och gå till kyrkan.

Så skönt!

Önskar er alla en toppenhelg!

Av Sara - 1 maj 2012 09:53







 Kärlet i din hand

Du formade mig och jag trodde på framtiden

Ville göra allt så rätt

Livet tog en annan riktning

Inte alls vad jag ville eller tänkte

Kärlet fick sprickor

Till slut gick det sönder och skärvorna for åt alla håll

Trängde in i min själ

Trodde inte jag skulle bli hel igen

Men du viskade in i mitt hjärta

Jag älskar dig och förlåter

sakta lät jag orden tränga in

In i mitt innersta rum

Jag lät dig börja om 

Forma ett nytt kärl

Ödmjuk inför din ofantliga kärlek

Jag är värdefull, trots allt

Lär mig leva i nuet

Allt förvandlas inte på en dag

Men lever jag nära dig och förlåter mig själv och andra

Formas kärlet till något vackert

(sara)







Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards