Direktlänk till inlägg 9 maj 2012

Dagens text..underbar

Av Sara - 9 maj 2012 09:42

 



"Var inte så hård mot dig själv. Jag kan få något gott att komma även från dina misstag. Ditt begränsade sinne vill gärna se bakåt och vill få beslut som du ångrar ogjorda. Detta är ett slöseri med tid och energi och leder bara till frustration. Släpp taget om dina misslyckanden istället för att älta det förflutna. Se på mig i förtröstan och förvänta dig att min oändliga kreativitet kan göra ett vackert mönster av både goda och dåliga val. Eftersom du är människa kommer du att fortsätta göra misstag. Att tänka att du borde leva ett felfritt liv är ett tecken på stolthet. Dina misslyckanden kan bli en källa till välsignelse, som gör dig ödmjuk och ger dig empati för människor i deras svaghet. Det bästa av allt är att misslyckande gör det mer tydligt hur beroende du är av mig. Jag kan låta något vackert komma ur dina misslyckanden. Lita på mig och se vad jag kommer att göra".


     

 
 
Ingen bild

David sundqvist

17 maj 2012 12:28

Grymt vackra bilder. Särskilt den i mitten.
Både eterisk och jordad på samma gång. Jag antar att det är din konstnärlige vän som har tagit bilden. :)

Sara

18 maj 2012 15:18

Tack David..!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - Måndag 13 maj 01:33

Igår blev det promenad, terass grillning och marshmallows. Tre saker som denna dag bestod av. Tog det lugnt , då barnen var rätt trötta efter långa skoldagar. Solen lyste och jag njöt av solen på takterrassen innan lunch. Fick med mig barnen på en pr...

Av Sara - Lördag 11 maj 04:09

Morsdagsfirandet fortsätter. Idag var det Hennys klass plus några klasser till som uppträdde med sång och dans. Henny utklädd till cowboy dansade så bra. Barn kan börja skolan från 2 års åldern. De går då i något som liknar vår förskoleklass i Sverig...

Av Sara - Torsdag 9 maj 19:11

Här förbereds det för morsdag på söndag. Barnen har moradagsfirande på skolan med uppträdanden. Idag var det fest på skolan där Vilhelminas klass var en av de som dansade eller sjöng. Det började med de äldre barnen och avslutades med de yngsta. Förä...

Av Sara - Tisdag 7 maj 02:51

Hector en kille som jobbat i blomstervagnen och varit med på Benjamins smågrupp flyttar till Spanien ikväll. Så han kom förbi för att säga hej då till sina vänner. Det blev tårta igen, denna gång för Hector. Benjamin bjöd på gott kaffe och höll en li...

Av Sara - Måndag 6 maj 04:13

För ca 10 år sedan så var David Johansson i Barranco. David bor i Jönköping. Han har jobbat med testa mission. Han tänkte då att här kan vi bygga en kyrka. Nu är Benjamin med familj här och bygger kyrka. De började med en kvinna, Gabriella och nu är ...

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards