Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Sara - 19 januari 2011 13:14

       

Jag fick ett jättebra förslag av en arbetskamrat igår.

Att vi skulle ordna ett loppis och samla in pengar till Delia,

kvinnan jag skrev om igår.

Så nu ska vi börja jobba med det på förskolan.

Tack för engagemanget!


Min son Benjamin lade till lite information kring kvinnan:

  "Hon bor just nu i en hyresrätt där det inte finns toalett eller nånting knappt. Dessa 16000 behöver hon för att kunna få en tomt som hon lagt bud på och genom den tomten så skulle hon kunna försörja sig på kycklingar och liknande. Just nu försörjer hon sig på att vakta bilar inne i staden. Hon sitter i rullstol och har 4flickor och väldigt knappt med pengarna. Hon var tidigare gift med en man som misshandlade henne brutalt och sedan stack och skaffade sig en ny fru i en annan del av Bolivia. Hon Sitter i rullstol p.g.a ryggskada och har fått operationer men är fast i rullstolen ännu.

Gud har dock sista ordet och förtröstan ligger därför till honom. Lite extra info. Hare bra"

 

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards