Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Sara - 15 januari 2011 13:19

 

Morgonpromenad i kylan..31 grader

 

Myseld i kamin


31 minus på morgonen när jag skulle släppa ut hästarna..burr.

När jag kom in efter stallet började jag tänka på Gatupojkarna vi besökte.

Hur dom bodde, brist på mat och kläder.

Tänkte på vad mycket vi har att vara tacksam för.

Ett varmt hus/lägenhet att bo i, mat i magen, kläder..Inga större naturkatastrofer, skola, vård etc..

Ändå är svenskarna bra på att klaga..För kallt..för varmt..för dyrt..har inte råd..dålig mat..fula kläder...dålig skola..dålig politik..tråkigt..regnigt..blåsigt..osv..

Vi kanske ska börja dagen med att säga något positivt. Det finns nästan alltid något som är bra..Tänk efter!


Vi har börjat kolla runt litegrann om vi kan hitta någon väg att hjälpa gatubarnen som vi besökte i Bolivia. Har skickat mail till olika instanser för att få tips och kanske även ekonomisk hjälp.

Jag har jobbat hela veckan plus att vi fortfarande inte är friska efter magbesvären vi fick, så vi har inte kunnat lägga så mycket tid på "gatubarnsprojektet" ännu.

Men vi ska jobba vidare och hoppas hitta lösningar.

Vi vill verkligen göra något.

Vet bara inte riktigt hur ännu..men det kommer.

Är det någon därute som har tips så skicka gärna.

Kramar

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards