Alla inlägg under april 2020

Av Sara - 4 april 2020 14:03

I mitt inre växer jag stark.
Tankar som flyger och far.
Står med fötterna på stadig mark.
Tiden passerar, år månader och dar.

Jag är jag och du är du.
Olika bakgrund och olika perspektiv.
Då är då och nu är nu.
Vi föds, vi dör men har evigt liv.

Vem är du och vem är jag
Vad bär jag på och vad bär du
Vad vill du med ditt liv och med denna dag
Vart går dina tankar i detta nu.

Livets väv som går i ett.
Livets pussel, alla bitar som passar in.
Framtiden har vi inte sett
Inte min och inte din.


Av Sara - 2 april 2020 20:22

Jag är trygg mitt i denna oro.
Jag har min tro.
Vad som än händer.
Så vet jag vart jag mig vänder.
När det stormar och allt vänds upp och ner.
Så vet jag att du alltid mig ser.

Jag är tacksam för din omsorg.
Ditt beskydd är min borg.
Jag vet inte hur framtiden ser ut.
Jag vet inte när detta tar slut.
Men jag vet att du alltid finns här.
Att du genom allt mig bär.

Jag önskar att alla skulle förstå.
Att du är hoppet som alla kan få.
Att veta att mitt i all oro.
Så tryggt att få tro.
Tro på en framtid och känna frid.
Oavsett vad som händer i denna tid.

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards