Alla inlägg under januari 2017

Av Sara - 16 januari 2017 12:23

På väg hem efter underbara dagar i Vilhelmina. Dagtåg är inget för mig. Tacka vet jag nattåg och få ha liggläge. Men det är vackert utanför tågfönstret,trevligt par bredvid mig och mycket tid att filosofera. I Vilhelmina blev jag ordentligt överraskad av familj och vänner som firade min framtida födelsedag?. Blev så rörd och tacksam av allt. Jag har fått många fina lunch/fika/samtals stunder med fina vänner. Träffat en blivande 100 åring som inte ville vara med på bild. Fick en fin pratstund med henne,helt klar i huvudet är hon och vi delade gamla minnen. Träffat mina goa vänner, 80 plussarna på secondhand. Fått en dag med min Lillkille. Besökt skolan med alla fina barn.Fått en dos av härlig natur och snö. Och framförallt fått tid med mina underbara barn. Det var tungt att lämna Vilhelmina,ska jag ärligt medge. Grät en skvätt i bussen efter att ha kramat om min fina dotter. Skönt att få en mellanlandning i Umeå och umgås med familj som bor där. Nu väntar jobb och hästskötsel,så får fullt upp när vardagen är tillbaka. Blir bra det med. Fick ett tungt besked i tisdags som gav smolk i bägaren. Men så skönt att vara nära familj och vänner då. Tack för böner och kärlek,vilken rikedom. Jag är oändligt tacksam för allt och älskar er.
Ny dag och nya möjligheter väntar.
Kramar/Sara

Av Sara - 12 januari 2017 15:30

Snön faller vit, lägger sig som ett täcke på marken.

Storm drar in och bildar drivor.

Tankar virvlar runt

Hopp och förtvivlan.

Likt snön som smälter och försvinner.

Förtröstan blandat med storm,

är ett hjärta fullt med kärlek i ovisshetens grepp.

Vänta och andas minut för minut.

Tänker jag på dig,omfamnar i hjärtat.

Snart kanske stormen avtar.

Snart kanske stillhet och lugn kommer in.

Snart kanske dina vackra ögon ser in i mina.

Av Sara - 5 januari 2017 19:30

På väg uppåt landet. Som vanligt händer det grejer när man åker tåg. Ingen resa utan lite spänning och oväntade inslag. Till Stockholm flöt det på bra. Sen var tåget mot Östersund försenat. I Ljusdal stannade tåget och de fick inte igång det pga kylan. Rejält kallt nu. Jaha,så där stod vi och jag tänkte lite på hur jag ska ta mig ut till stugan jag lånat i natt,ifall jag missar sista bussen ut dit. Tur det finns vänner man kan ringa i kris,så slipper jag tillbringa natten på en kall station. Huvudsaken jag hinner fram till Östersund innan morgonbussen går till Vilhelmina. Det är för övrigt -35 i Vilhelmina,lite kallare än Korsberga. Tåget kom igång efter ett tag,så nu rullar vi vidare och förhoppningsvis ända fram.

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards