Alla inlägg den 16 september 2016

Av Sara - 16 september 2016 20:36

Vi har haft många varma sommardagar här i södern. Igår var kanske sista riktigt varma dagen med 28 grader. Jag slutade tidigt och letade åt ett badställe i en å nära jobbet. Tänkte passa på att bada medan jag inväntade bussen till Korsberga. När jag skulle ta av mig kläderna och hoppa i plurret kom en lång läskig huggorm ringlande bredvid mig. Ormar är typ topp läskigaste djur jag vet,så där blev det inget bad. Hade rysningar länge efteråt. Väl hemma tog jag då bilen till ett betydligt bättre badställe i Ramkvilla. Djupt och klart vatten. Simmade och njöt verkligen. Kanske sista badet för i år. Känslan efter att ha simmat och få sätta sig i solvärmen är så härlig. På kvällen tog jag en ridtur på Juliana,ett halvblod jag rider en gång i veckan. Vilken tur det blev. Magiskt vackert ute,en pigg häst och varmt i luften. Jag red till Holms gård. En gård som pappan till hästkillen i Bonde söker fru äger. Väldigt vackert ställe som de använder som typ semesterbostad. Härliga ridvägar genom skog och öppna fält. En kanonkväll alltså. Man får ta vara på dessa moments och lägga till bland goda minnen. Förra helgen var vi i Laholm och hälsade på Benjamin o Sofia i deras nya hus. Solade på deras altan,packade upp några flyttlådor, testade luftgevärsskytte och gick på secondhand. Jag är så tacksam att ha dom relativt nära. 20 mil är ju betydligt närmare än dryga 100 som jag har hem. Nu är det helg och det blir en lugn helg utan något inplanerat i Korsberga. Önskar alla en fin helg.
Kram

Juliana i hagen efter ridturen.

Hennes bror Diamant.

Badstället i Ramkvilla.

En härlig trädgård hos Benjamin och Sofia. Ingen insyn från grannar.

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards