Direktlänk till inlägg 3 mars 2016

Ingen bra start på dagen

Av Sara - 3 mars 2016 21:45

Den här morgonen började med en rejäl avåkning mellan Älgarås och Undenäs. Bilen var inte så bra skick efteråt, men vi var oskadda. Jag lade ut en annons på facebook om någon ville ha en bil gratis så fick de komma och hämta den från diket och det löste sig bra. Vi slapp bärgaravgiften. Min kollega fick hämta mig och jag kunde ta mig till jobbet. Ska jobba fram till söndag morgon. Har laddat med gympaskor så jag kan ta lite promenadpauser på dagarna. Jag har hjälpt husägaren att sälja huset och intresset har varit stort. Så nu ska huset säljas. Nu är vi snart utan bostad. Bilen blev vi av med imorse(ofrivilligt) Vi äger en säng, lite porslin och kläder. Helt ok faktiskt :-) Ska nu försöka fixa ett boende och en bil till att börja med. Resten kan vi ta eftersom. Jag hoppas på en lugn kväll och längtar efter att få sova. Ha det allra bäst!

Kram  

 
 
Bibbi

Bibbi

4 mars 2016 10:36

Tack gode Gud att ni klarade er!!! Nu hoppas vi på bra boende först och främst.
Kram

http://www.bibsan.cybersite.nu

Sara

19 mars 2016 22:55

Tack Bibbi. Allt brukar lösa sig till det bästa

 
Ingen bild

Ingrid Solsikke

5 mars 2016 01:10

Äsch da !!! Men jag säger som Karlsson på taket! Det är en världslig sak. Tack Gode gud att han passade på er så ni inte blev skadade. Ägodelar behöver vi inte många för att leva, Vi mår så bra av att inte äga mycket, De vet jag att du också tycker, Har aldrig känt mig så fri som 5 månader i Grekland, med lite kläder, en sovsäck, en fin sparbössa i form av en fisk och ett litet vackert kristet vykort att sätta på väggen, Men jag ska knäppa mina händer och be att ni snart får en ok bostad och bil, Ha en fin helg !!! Kram

Sara

19 mars 2016 22:54

Helt rätt Ingrid. Ägodelar har ingen betydelse och livet har så mycket att erbjuda. Kram till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - Tisdag 21 maj 04:50

Igår klev vi på bussen för att åka till Magdalena. När vi kommit halvvägs var det någon slags maraton, så flera vägar var avstängda. Vi fick kliva av och ta taxi längre fram. Fin Gudstjänst och mycket människor. Magdalena är en av kyrkorna som står b...

Av Sara - Söndag 19 maj 01:45

Peruaner är ofta kända för sin vänlighet och hjälpsamhet. De är stolta över sin rika kultur och sina traditioner och vill gärna visa besökare sin lokala identitet. Spanska är det största språket som talas i Peru, eftersom det är landets officiell...

Av Sara - Torsdag 16 maj 22:45

Så underbart väder idag. Vi åkte tidigt till centrala Lima och besökte en djurpark där. Det är så välskött och vackert med alla blommor och träd. Sen är jag ingen djurparksvän, då jag tycker många djur far illa. Men i övrigt så hade vi en toppendag m...

Av Sara - Torsdag 16 maj 05:23

Här i de finare kvarteren är det poliser och ordningsvakter överallt. På lekplatser, torg, affärer. I måndags var vi på en välskött lekpark/park. Där var det ordning och reda. Det är ju tryggt med vakter överallt men man känner sig också iakttagen oc...

Av Sara - Måndag 13 maj 01:33

Igår blev det promenad, terass grillning och marshmallows. Tre saker som denna dag bestod av. Tog det lugnt , då barnen var rätt trötta efter långa skoldagar. Solen lyste och jag njöt av solen på takterrassen innan lunch. Fick med mig barnen på en pr...

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards